Asiakas ei maksa ilmasta — Creamarketing haluaa ymmärtää asiakkaan erityispiirteet

16.05.2022

IMG 2567Karl-Johan Smeds vasemmalla ja Tina Storsjö oikealla

Ammattiylpeys, osaaminen, huolellisuus ja asiakaspalvelu. Muun muassa nämä termit nousevat esiin, kun toimitusjohtaja Karl-Johan Smeds ja projektipäällikkö Tina Storsjö kuvailevat Creamarketing Oy:tä verkkopohjaisten markkinointiratkaisujen tuottajana. 

Alkuvaiheessa Creamarketing keskittyi pääasiassa verkkosivuihin, mutta pikkuhiljaa yrityksen toiminta laajentui myös verkkokauppoihin, varausohjelmistoihin ja erilaisiin viestinnän räätälöityihin ratkaisuihin, kuten intranetteihin ja ekstranetteihin, sekä info-TV-ratkaisuihin. 

Näistä esimerkiksi verkkokauppojen merkitys on kasvanut huomattavasti viimeisten viiden vuoden aikana. Creamarketing on panostanut myös paljon kurssivarausohjelmaansa, jota useimmat Pohjanmaan kansalaisopistot ja työväenopistot käyttävät. Ohjelmaan on tehty muun muassa merkittävä päivitys laadun parantamiseksi entisestään.   

IMG 2581Creamarketing pyrkii olemaan ajantasalla uusimmassa tuotekehityksessä 

Alan nopea kehitys asettaa vaatimuksia 

Smedsin mukaan tuotanto kehittyy nopeasti, kun uusia monimutkaisempia ratkaisuja syntyy jatkuvasti.  

– Tämä asettaa paineita kehittäjille mukautua uuteen tekniikkaan ja todellakin tekemään sen oikealla tavalla. Tämän seurauksena toimittajalle asetetaan yhä enemmän vaatimuksia nettisivujen ja verkkokauppojen rakentamisessa, mikä tarkoittaa, että asiakkaalle on yhä tärkeämpää valita riittävän osaava kumppani, Smeds sanoo.  

Erityisesti pandemian aikana verkkokauppojen tarve on korostunut entisestään, kun monet yritykset ovat joutuneet mukauttamaan liiketoimintamallejaan ja siirtämään painopisteensä yhä enemmän digitaaliseen maailmaan. Moni asia viittaa siihen, että tämä nopeasti kasvava trendi jatkuu. 

Tärkeää käydä keskusteluita etukäteen 

Kuinka pienyrittäjän pitäisi sitten lähteä liikkeelle, kun on rakentamassa verkkosivustoa tai verkkokauppaa? Smedsin mukaan on olennaista kartoittaa ensin, mitä haluat saavuttaa yritykselläsi ja kuinka kunnianhimoinen haluat olla. Vasta sitten voidaan määrittää, millainen ratkaisu sopisi parhaiten. 

– Suosittelemme keskustelemaan kanssamme ennen verkkosivuston tai verkkokaupan hankkimista. On tärkeää tarkastella ja analysoida huolellisesti tarpeita ja erilaisia mahdollisuuksia, Smeds sanoo. 

IMG 2588Creamarketingin käyntiosoite on Ratakatu 7

Smedsin mukaan on oleellista, että toimittaja todellakin ymmärtää asiakkaan tuotteet ja palvelut sekä niiden kaikki erityisominaisuudet, jotta voidaan arvioida parhaalla mahdollisella tavalla, millainen digitaalinen markkinointiratkaisu toimii parhaiten kyseiselle asiakkaalle. Tämän mahdollistamiseksi Creamarketing voi myös vierailla paikan päällä asiakkaan yrityksessä oppiakseen lisää sen liiketoiminnasta. 

Storsjön mukaan kyse on paljon myös reiluudesta. 

– Haluamme tehdä asiakkaille reiluja tarjouksia, jotka on todella räätälöity asiakkaan tarpeiden mukaan, jotta asiakas saa mitä hän tarvitsee. Meillä asiakas ei maksa ilmasta. 

Hyvä asiakaspalvelu on Creamarketingilla tärkeimpänä tavoitteena.  

– Yksikään asiakas, joka tulee luoksemme, ei ole liian pieni tai liian suuri, joten kohtaamme jokaisen asiakkaan ihmisenä ja palvelemme heitä niin kuin itse haluaisimme tulla palvelluiksi, Storsjö toteaa. 

 



‹ Siirry "Uutiset"-sivulle

Ajankohtaista

Tilaa uutiskirje

Tilitoimisto on edelleen yrittäjän tärkein kumppani

26.04.2024 | Uutiset
Uusyrityskeskus Startian asiantuntijakumppani Kjell Ahläng, Convido käväisi huhtikuussa VASEKilla tapaamassa yritysneuvojia. Keskustelussa oli tilitoimistojen terveiset alkaville yrittäjille ja muille yrittäjäasiakkaille sekä tietysti yritysneuvojille. Ahlängin mukaan talousohjelmistojen viimeaikaiset kehitysvaiheet ovat mullistaneet yritysten kirjanpidon:
Lue lisää

Asiantuntijaverkosto näyttää tietä markkinoinnin viidakossa

24.04.2024 | Uutiset
Markkinoinnin ja ennen kaikkea digitaalisen markkinoinnin mahdollisuudet ovat lähes loputtomat ja kehittyvät jatkuvasti. Yrittäjänä saatat helposti joutua tilanteeseen, jossa sinun täytyy lyhyessä ajassa rakentaa sivusto, aloittaa Google-markkinointi, luoda sisältöä kanavillesi ja paljon muuta.
Lue lisää

Kokeile ja käytä – Tekoälystä assistentti yrittäjälle

23.04.2024 | Uutiset
Tekoälyn aikakausi on alkanut, mutta mitä tekoälyllä eli AI:llä oikein tarkoitetaan? Muun muassa tätä pohdittiin 18.4. Mustasaaren kunnan, Mustasaaren yrittäjien ja VASEKin järjestämässä tekoälyyn keskittyvässä teemailtapäivässä Mustasaaren kulttuuritalolla.
Lue lisää

VASEK siisti Vaasan katuja Earth Day:n kunniaksi

23.04.2024 | Uutiset
Kansainvälistä Maan Päivää, englanniksi Earth Day, vietettiin 22.4. ja sen kunniaksi, VASEK keräsi yhteensä 12 pussia roskaa Vaasan kaduilta. Teimme hyvän teon luonnolle samalla kun saimme hyötyliikuntaa ja pääsimme keskustelemaan vastuullisuuteen liittyvistä haasteista.
Lue lisää

Energy Academy -mentoriohjelmassa kehitetään osaamista

19.04.2024 | Uutiset
Energy Academy on 16 yrityksen ja organisaation yhteistyöverkosto, joka järjestää vuosittain mentorointiohjelman alueen korkeakouluopiskelijoille. Uusin, syksyllä 2023 alkanut ohjelma tarjoaa noin seitsemän kuukauden aikana noin 20 opiskelijalle ainutlaatuisen henkilökohtaisen mahdollisuuden osaamisen kehittymiseen ja verkostojen luomiseen työelämään.
Lue lisää

Nurminen Logistics laajentaa kansainvälistä toimintaansa uudella raideyhteydellä Ruotsissa

15.04.2024 | Uutiset
Suomalainen logistiikkayritys Nurminen Logistics avaa uuden raideliikenneyhteyden Ruotsissa. Yhteistyössä VÄTE Rail AB:n kanssa avattu reitti kulkee Haaparannan ja Uumajan kautta Göteborgiin, Pohjoismaiden suurimpaan satamaan.
Lue lisää

EU-liikennepolitiikkaa, mutta kenelle?

12.04.2024 | Uutiset
Riitta Björkenheimin kolumni Vaasa Insiderissä:
Lue lisää

Jos sinua ei huomata, et ole olemassa – by Sand auttaa rakentamaan yrityksesi tavaramerkkiä

11.04.2024 | Uutiset
Jotta yrityksesi erottuisi massasta ja asiakkaat innostuisivat juuri sinun palveluistasi tai tuotteistasi, sillä pitää olla visuaalinen identiteetti, joka antaa selkeän kuvan yrityksestäsi ja sitä kautta lisää luottamusta brändiisi. Hieno logo on hyvä alku, mutta se ei valitettavasti riitä pitkälle.
Lue lisää