Asiakas ei maksa ilmasta — Creamarketing haluaa ymmärtää asiakkaan erityispiirteet

16.05.2022

IMG 2567Karl-Johan Smeds vasemmalla ja Tina Storsjö oikealla

Ammattiylpeys, osaaminen, huolellisuus ja asiakaspalvelu. Muun muassa nämä termit nousevat esiin, kun toimitusjohtaja Karl-Johan Smeds ja projektipäällikkö Tina Storsjö kuvailevat Creamarketing Oy:tä verkkopohjaisten markkinointiratkaisujen tuottajana. 

Alkuvaiheessa Creamarketing keskittyi pääasiassa verkkosivuihin, mutta pikkuhiljaa yrityksen toiminta laajentui myös verkkokauppoihin, varausohjelmistoihin ja erilaisiin viestinnän räätälöityihin ratkaisuihin, kuten intranetteihin ja ekstranetteihin, sekä info-TV-ratkaisuihin. 

Näistä esimerkiksi verkkokauppojen merkitys on kasvanut huomattavasti viimeisten viiden vuoden aikana. Creamarketing on panostanut myös paljon kurssivarausohjelmaansa, jota useimmat Pohjanmaan kansalaisopistot ja työväenopistot käyttävät. Ohjelmaan on tehty muun muassa merkittävä päivitys laadun parantamiseksi entisestään.   

IMG 2581Creamarketing pyrkii olemaan ajantasalla uusimmassa tuotekehityksessä 

Alan nopea kehitys asettaa vaatimuksia 

Smedsin mukaan tuotanto kehittyy nopeasti, kun uusia monimutkaisempia ratkaisuja syntyy jatkuvasti.  

– Tämä asettaa paineita kehittäjille mukautua uuteen tekniikkaan ja todellakin tekemään sen oikealla tavalla. Tämän seurauksena toimittajalle asetetaan yhä enemmän vaatimuksia nettisivujen ja verkkokauppojen rakentamisessa, mikä tarkoittaa, että asiakkaalle on yhä tärkeämpää valita riittävän osaava kumppani, Smeds sanoo.  

Erityisesti pandemian aikana verkkokauppojen tarve on korostunut entisestään, kun monet yritykset ovat joutuneet mukauttamaan liiketoimintamallejaan ja siirtämään painopisteensä yhä enemmän digitaaliseen maailmaan. Moni asia viittaa siihen, että tämä nopeasti kasvava trendi jatkuu. 

Tärkeää käydä keskusteluita etukäteen 

Kuinka pienyrittäjän pitäisi sitten lähteä liikkeelle, kun on rakentamassa verkkosivustoa tai verkkokauppaa? Smedsin mukaan on olennaista kartoittaa ensin, mitä haluat saavuttaa yritykselläsi ja kuinka kunnianhimoinen haluat olla. Vasta sitten voidaan määrittää, millainen ratkaisu sopisi parhaiten. 

– Suosittelemme keskustelemaan kanssamme ennen verkkosivuston tai verkkokaupan hankkimista. On tärkeää tarkastella ja analysoida huolellisesti tarpeita ja erilaisia mahdollisuuksia, Smeds sanoo. 

IMG 2588Creamarketingin käyntiosoite on Ratakatu 7

Smedsin mukaan on oleellista, että toimittaja todellakin ymmärtää asiakkaan tuotteet ja palvelut sekä niiden kaikki erityisominaisuudet, jotta voidaan arvioida parhaalla mahdollisella tavalla, millainen digitaalinen markkinointiratkaisu toimii parhaiten kyseiselle asiakkaalle. Tämän mahdollistamiseksi Creamarketing voi myös vierailla paikan päällä asiakkaan yrityksessä oppiakseen lisää sen liiketoiminnasta. 

Storsjön mukaan kyse on paljon myös reiluudesta. 

– Haluamme tehdä asiakkaille reiluja tarjouksia, jotka on todella räätälöity asiakkaan tarpeiden mukaan, jotta asiakas saa mitä hän tarvitsee. Meillä asiakas ei maksa ilmasta. 

Hyvä asiakaspalvelu on Creamarketingilla tärkeimpänä tavoitteena.  

– Yksikään asiakas, joka tulee luoksemme, ei ole liian pieni tai liian suuri, joten kohtaamme jokaisen asiakkaan ihmisenä ja palvelemme heitä niin kuin itse haluaisimme tulla palvelluiksi, Storsjö toteaa. 

 



‹ Siirry "Uutiset"-sivulle

Ajankohtaista

Tilaa uutiskirje

Monipuolinen asianajotoimisto neuvoo myös somessa

28.06.2022 | Uutiset
Startian pitkäaikainen asiantuntijakumppani Näsman & Båsk on monipuolinen asianajotoimisto, jonka henkilökunnalla on laaja kokemus juridiikan eri osa-alueilta. Toimisto hoitaa siviili- ja rikosoikeuteen liittyvien asioiden lisäksi myös hallinto-oikeudellisia asioita, ja sen asiakkaina on niin yrityksiä kuin yksityishenkilöitäkin.
Lue lisää

Kestävyystyötä yritysvierailulla

27.06.2022 | Uutiset
Pakkauksia valmistava Orapac Oravaisista Vöyriltä asettaa vuosittain toiminnalleen yhden tai useamman ympäristötavoitteen. Yritys järjesti henkilökunnalleen vastuullisuusiltapäivän torstaina ennen juhannusta. VASEKin kiertotalouden projektipäällikkö Göran Östberg ja projektipäällikkö Tomas Knuts Pietarsaaren seudun kehittämisyhtiö Concordiasta kutsuttiin paikalle kertomaan kestävästä kehityksestä ja johtamaan keskustelua siitä, miten kestävyys voidaan ottaa yrityksessä huomioon käytännössä.
Lue lisää

Aukioloaikamme kesällä - huomaa myös TE-toimiston starttirahakäsittelyn tauko heinäkuussa

20.06.2022 | Uutiset
VASEKin toimisto on kokonaan kiinni heinäkuussa viikoilla 28, 29 ja 30 eli 11.–29.7.2022. Pohjanmaan TE-toimiston starttirahakäsittelyssä on kesätauko 4.7.–31.7.2022.
Lue lisää

Kesäbussi jatkaa tulevanakin kesänä liikennöintiä kolmen kunnan alueella

17.06.2022 | Uutiset
Viime kesänä Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK ja Visit Vaasa lanseerasivat yhteistyössä kesäbussin eli joukkoliikenneyhteyden alueemme suosituimpiin turistikohteisiin. Työ- ja elinkeinoministeriön rahoittaman hankkeen tavoitteena oli käynnistää pilotti kävijämäärien lisäämiseksi eri yrityksiin ja vierailukohteisiin ympäristöystävällisemmällä tavalla. Kokeilu oli onnistunut. Ennen kesää 2022 kartoitettiin alueen kuntien halukkuutta yhteisrahoitukseen. Vaasa, Isokyrö ja Mustasaari suhtautuivat myönteisesti kesäbussitoimintaan, joten kesäbussi tulee saamaan jatkoa myös tulevana kautena. ...
Lue lisää

Tiedä tämä starttirahasta ja vältät sudenkuopat

16.06.2022 | Uutiset
Starttirahan tarkoituksena on turvata yrittäjän perustoimeentulo, kunnes käynnistetty yritystoiminta lähtee kunnolla vauhtiin. Starttiraha on siis tulonlisä yrittäjälle, ei yrityksen rahaa. Yrittäjän kun on kuitenkin pystyttävä elämään ja ehkä elättämään perhettään myös silloin, kun yritystoiminnan alussa ei ehkä ole mahdollista maksaa itselleen tarpeeksi palkkaa.
Lue lisää

Yritysneuvontatapaaminen onnistuu myös kunnantalolla – muista aina varata aika etukäteen

15.06.2022 | Uutiset
Online-ajanvarauskalenterin kautta voit varata tapaamisen, videoneuvottelun tai puhelinajan yritysneuvojan kanssa haluamaasi ajankohtaan.
Lue lisää

Meteoriihen vierailukeskus sai palkinnon vihreänä edelläkävijänä

14.06.2022 | Uutiset
Visit Finland on myöntänyt Meteoriihelle kestävän kehityksen edelläkävijän statuksen ja STF Sustainable Travel Finland-sertifikaatin. Meteoriihi on Visit Vaasan alueella ensimmäinen matkailukohde, jolle on myönnetty STF-edelläkävijästatus ensimmäisten joukossa koko maassa. Myönnetty sertifikaatti on palkinto systemaattisesta työstä, jota on määrätietoisesti ja pitkäjänteisesti tehty vierailukeskuksen avaamisvuodesta 2008 lähtien.
Lue lisää

VASEK kestävällä tiellä

10.06.2022 | Uutiset
VASEK sai strategiansa mukaisesti vuoden 2021 lopussa valmiiksi vastuullisuussuunnitelmansa. VASEKin vastuullisuustyöryhmän johdolla koko henkilöstö osallistettiin keväällä 2021 valitsemaan omalle organisaatiolle kolme päätavoitetta sekä niiden alatavoitteet YK:n kestävän kehityksen globaalista toimintaohjelmasta (Agenda 2030). Yhdessä päätettiin sitoutua noudattamaan jokapäiväisessä arjessa ja valinnoissa sukupuolten tasa-arvoa, eriarvoisuuden vähentämistä ja vastuullista kuluttamista koskevia tavoitteita.
Lue lisää