Asiakas ei maksa ilmasta — Creamarketing haluaa ymmärtää asiakkaan erityispiirteet

16.05.2022

IMG 2567Karl-Johan Smeds vasemmalla ja Tina Storsjö oikealla

Ammattiylpeys, osaaminen, huolellisuus ja asiakaspalvelu. Muun muassa nämä termit nousevat esiin, kun toimitusjohtaja Karl-Johan Smeds ja projektipäällikkö Tina Storsjö kuvailevat Creamarketing Oy:tä verkkopohjaisten markkinointiratkaisujen tuottajana. 

Alkuvaiheessa Creamarketing keskittyi pääasiassa verkkosivuihin, mutta pikkuhiljaa yrityksen toiminta laajentui myös verkkokauppoihin, varausohjelmistoihin ja erilaisiin viestinnän räätälöityihin ratkaisuihin, kuten intranetteihin ja ekstranetteihin, sekä info-TV-ratkaisuihin. 

Näistä esimerkiksi verkkokauppojen merkitys on kasvanut huomattavasti viimeisten viiden vuoden aikana. Creamarketing on panostanut myös paljon kurssivarausohjelmaansa, jota useimmat Pohjanmaan kansalaisopistot ja työväenopistot käyttävät. Ohjelmaan on tehty muun muassa merkittävä päivitys laadun parantamiseksi entisestään.   

IMG 2581Creamarketing pyrkii olemaan ajantasalla uusimmassa tuotekehityksessä 

Alan nopea kehitys asettaa vaatimuksia 

Smedsin mukaan tuotanto kehittyy nopeasti, kun uusia monimutkaisempia ratkaisuja syntyy jatkuvasti.  

– Tämä asettaa paineita kehittäjille mukautua uuteen tekniikkaan ja todellakin tekemään sen oikealla tavalla. Tämän seurauksena toimittajalle asetetaan yhä enemmän vaatimuksia nettisivujen ja verkkokauppojen rakentamisessa, mikä tarkoittaa, että asiakkaalle on yhä tärkeämpää valita riittävän osaava kumppani, Smeds sanoo.  

Erityisesti pandemian aikana verkkokauppojen tarve on korostunut entisestään, kun monet yritykset ovat joutuneet mukauttamaan liiketoimintamallejaan ja siirtämään painopisteensä yhä enemmän digitaaliseen maailmaan. Moni asia viittaa siihen, että tämä nopeasti kasvava trendi jatkuu. 

Tärkeää käydä keskusteluita etukäteen 

Kuinka pienyrittäjän pitäisi sitten lähteä liikkeelle, kun on rakentamassa verkkosivustoa tai verkkokauppaa? Smedsin mukaan on olennaista kartoittaa ensin, mitä haluat saavuttaa yritykselläsi ja kuinka kunnianhimoinen haluat olla. Vasta sitten voidaan määrittää, millainen ratkaisu sopisi parhaiten. 

– Suosittelemme keskustelemaan kanssamme ennen verkkosivuston tai verkkokaupan hankkimista. On tärkeää tarkastella ja analysoida huolellisesti tarpeita ja erilaisia mahdollisuuksia, Smeds sanoo. 

IMG 2588Creamarketingin käyntiosoite on Ratakatu 7

Smedsin mukaan on oleellista, että toimittaja todellakin ymmärtää asiakkaan tuotteet ja palvelut sekä niiden kaikki erityisominaisuudet, jotta voidaan arvioida parhaalla mahdollisella tavalla, millainen digitaalinen markkinointiratkaisu toimii parhaiten kyseiselle asiakkaalle. Tämän mahdollistamiseksi Creamarketing voi myös vierailla paikan päällä asiakkaan yrityksessä oppiakseen lisää sen liiketoiminnasta. 

Storsjön mukaan kyse on paljon myös reiluudesta. 

– Haluamme tehdä asiakkaille reiluja tarjouksia, jotka on todella räätälöity asiakkaan tarpeiden mukaan, jotta asiakas saa mitä hän tarvitsee. Meillä asiakas ei maksa ilmasta. 

Hyvä asiakaspalvelu on Creamarketingilla tärkeimpänä tavoitteena.  

– Yksikään asiakas, joka tulee luoksemme, ei ole liian pieni tai liian suuri, joten kohtaamme jokaisen asiakkaan ihmisenä ja palvelemme heitä niin kuin itse haluaisimme tulla palvelluiksi, Storsjö toteaa. 

 



‹ Siirry "Uutiset"-sivulle

Ajankohtaista

Tilaa uutiskirje

Energy Academy -mentoriohjelmassa kehitetään osaamista

19.04.2024 | Uutiset
Energy Academy on 16 yrityksen ja organisaation yhteistyöverkosto, joka järjestää vuosittain mentorointiohjelman alueen korkeakouluopiskelijoille. Uusin, syksyllä 2023 alkanut ohjelma tarjoaa noin seitsemän kuukauden aikana noin 20 opiskelijalle ainutlaatuisen henkilökohtaisen mahdollisuuden osaamisen kehittymiseen ja verkostojen luomiseen työelämään.
Lue lisää

Nurminen Logistics laajentaa kansainvälistä toimintaansa uudella raideyhteydellä Ruotsissa

15.04.2024 | Uutiset
Suomalainen logistiikkayritys Nurminen Logistics avaa uuden raideliikenneyhteyden Ruotsissa. Yhteistyössä VÄTE Rail AB:n kanssa avattu reitti kulkee Haaparannan ja Uumajan kautta Göteborgiin, Pohjoismaiden suurimpaan satamaan.
Lue lisää

EU-liikennepolitiikkaa, mutta kenelle?

12.04.2024 | Uutiset
Riitta Björkenheimin kolumni Vaasa Insiderissä:
Lue lisää

Jos sinua ei huomata, et ole olemassa – by Sand auttaa rakentamaan yrityksesi tavaramerkkiä

11.04.2024 | Uutiset
Jotta yrityksesi erottuisi massasta ja asiakkaat innostuisivat juuri sinun palveluistasi tai tuotteistasi, sillä pitää olla visuaalinen identiteetti, joka antaa selkeän kuvan yrityksestäsi ja sitä kautta lisää luottamusta brändiisi. Hieno logo on hyvä alku, mutta se ei valitettavasti riitä pitkälle.
Lue lisää

Uusia, mutta tuttuja kasvoja VASEKin hallitukseen

04.04.2024 | Uutiset
Yhtiön vuoden 2023 kokonaisliikevaihto oli 2,42 miljoonaa euroa ja voittoa tavoittelemattoman yhtiön vuoden 2023 tulos oli runsaat 12 tuhatta euroa voitollinen. Vaasanseudun Kehitys Oy VASEKin 3.4.2024 pidetyssä yhtiökokouksessa yhtiön hallitukseen valittiin seuraavat henkilöt:
Lue lisää

Kalastajana kokopäiväisesti – vapaus monien haasteiden keskellä

02.04.2024 | Uutiset
On varhainen maaliskuun aamu ja Kim Ömossa Molpessa valmistautuu lähtemään jäälle kokemaan verkkoja. Meri – oli se sitten jäässä tai avovettä, tyynellä tai myrskyssä – on ollut hänen työpaikkansa marraskuusta 2023 lähtien, jolloin hänestä tuli kokopäiväinen ammattikalastaja perustettuaan yrityksensä K-Fishing.
Lue lisää

EnergyWeek 2024 houkutteli ennätysmäärän kävijöitä

25.03.2024 | Uutiset
EnergyWeek 2024 keräsi edellisviikolla jälleen kerran Vaasaan ennätysmäärän kävijöitä seminaareihin ja messutapahtumiin.
Lue lisää

Vaikuttavuusmalli kuvaa innovaatioekosysteemityötä

21.03.2024 | Uutiset
Vaasan ekosysteemisopimuksen toimijat ovat laatineet vaikuttavuuspolun, joka kuvaa ekosysteemisopimuksen tavoitteita, panoksia ja toimenpiteitä sekä onnistumisia ja miten niitä mitataan.
Lue lisää