Kunden skall inte betala för luft – Creamarketing vill förstå kundens unika särdrag

16.05.2022

IMG 2567Karl-Johan Smeds till vänster och Tina Storsjö till höger

Yrkesstolthet, kompetens, noggrannhet och kundbetjäning. Bland annat dessa termer framkommer när VD Karl-Johan Smeds och projektledare Tina Storsjö beskriver Creamarketing Ab som leverantör av webbaserade marknadsföringslösningar.

I inledningsfasen var Creamarketing i huvudsak fokuserad på webbsidor, men så småningom utvidgade sig verksamheten till nätbutiker, bokningsprogram och olika skräddarsydda lösningar för kommunikation så som intranät och extranät samt info-TV-lösningar.

Av dessa har exempelvis e-handelns betydelse vuxit anmärkningsvärt under de senaste fem åren. Creamarketing har även satsat mycket på sitt kursbokningsprogram som de flesta österbottniska medborgar- och arbetarinstitut använder. Bland annat har man gjort en stor uppgradering av programmet för att förbättra kvalitén ytterligare. 

IMG 2581Creamarketing strävar till att ligga i framkanten av nyaste produktutveckling

En bransch i snabb utveckling ställer krav

Enligt Smeds utvecklas produktionen snabbt i och med att nya mera komplexa lösningar uppkommer ständigt.

­­­­­– Det här sätter press på utvecklarna i att adaptera ny teknologi och att verkligen göra det på rätt sätt. Följden har blivit att det ställs allt mera krav på leverantören i byggandet av hemsidor och nätbutiker, vilket samtidigt innebär att det blir allt viktigare för kunden att verkligen välja en tillräckligt kompetent partner, menar Smeds.

Särskilt under pandemitiden har behovet av nätbutiker betonats ytterligare då många företag varit tvungen att anpassa sin affärsmodell och överföra fokus allt mera till den digitala världen. Mycket tyder på att denna snabbt växande trend fortsätter.

Viktigt att ta en diskussion på förhand

Hur skall man då som ett mindre företag gå tillväga när man bygger en hemsida eller en nätbutik? Enligt Smeds är det essentiellt att kartlägga först vad man vill uppnå med sitt företag och vilken ambitionsnivå man har. Först då kan man avgöra vilken typ av lösning som lämpar sig bäst.

– Vi rekommenderar varmt att ta en diskussion med oss innan man skaffar en webbsida eller nätbutik. Det är viktigt att noggrant gå igenom och analysera behov och olika möjligheter, säger Smeds.

IMG 2588Besöksadressen för Creamarketing är Bangatan 7

Enligt Smeds är det viktigt att leverantören verkligen förstår kundens produkter och tjänster med alla dess unika särdrag för att på bästa möjliga vis kunna bedöma vilken typ av digital marknadsföringslösning som fungerar bäst för just den kunden. För att möjliggöra detta kan Creamarketing också besöka kundens företag fysiskt för att lära sig om affärsverksamheten.

Enligt Storsjö handlar det mycket också om rättvisa.

– Vi vill ge rättvisa offerter som är så pass anpassade enligt kundens behov att det verkligen är vad kunden behöver. Kunden skall inte betala för luft i vårt företag.

Bra kundbetjäning är något som man prioriterar starkt på Creamarketing.

– Ingen kund som kommer till oss är för liten eller för stor, utan alla som kommer till oss bemöts som människor och vi betjänar dem som vi själv skulle vilja bli betjänade, fastslår Storsjö.

 



‹ Gå till "Nyheter"

Koll på kosmetikareglerna och dina skyldigheter

21.05.2024 | Nyheter
I Finland behöver du inget förhandstillstånd för att sälja kosmetikaprodukter men när produkten väl är till salu övervakas försäljningen av Säkerhets- och kemikalieverket (Tukes). Därför är det viktigt att du på förhand har koll på din roll och dina skyldigheter, som du hittar via Tukes hemsida.
Läs mera

Renergi Kick-off: Mot en hållbarare framtid med hjälp av cirkulär ekonomi

17.05.2024 | Nyheter
Det var stor förväntan i luften när över 30 experter och representanter för intressegrupper samlades för Renergis kick-off -evenemang i fågelbergets nya restaurang HÖK den 14.5. Evenemanget fungerade som en språngbräda till nytt tänkande och befrämjande av cirkulär ekonomi och stort intresse väcktes hos de deltagande företagarna, läroanstalterna och de övriga intressegrupperna.
Läs mera

En mer strategisk hamn

16.05.2024 | Nyheter
För närvarande pågår stora utvecklingsprojekt i Vasa hamn, och samtidigt pågår hela tiden planeringen för de kommande åren. Aktörerna inom projektet Framtidens hållbara och smarta hamn från VASEK och Kvarken Ports ordnade den 14 maj en hamnworkshop för att få största möjliga underlag för utvecklingen från branschens aktörer.
Läs mera

Synergifördelar och samarbetsplaner

15.05.2024 | Nyheter
Projektledarna för Ekosystemavtalsprojekten träffades för informationsutbyte den 14.5. Under tillfället fick ledarna för fjorton olika projekt berätta om projektets mål, framskridande, framgångar och utmaningar samt svara på frågor. Och det blev många frågor. Under förmiddagsträffen föddes såväl synergier som samarbetsplaner.
Läs mera

Företagarkassan är företagarens ekonomiska livlina

14.05.2024 | Nyheter
Hur lovande ditt företags framtid än verkar vara, har det, speciellt de senaste åren, blivit tydligt hur viktigt det är att ha något att falla tillbaka på när det oförutsedda händer. Som företagare är Företagarkassan den enda källan till inkomstrelaterad dagpenning ifall du blir arbetslös på grund av avslutad företagsverksamhet.
Läs mera

Trädgårdsintresset blev deltidssyssla

13.05.2024 | Nyheter
Efter en kylig och försenad vår är nu trädgårdssäsongen äntligen igång i Österbotten – något som Minna Saari i Tervajoki också märker som första årets företagare i just den branschen. Telefonen har gått varm de senaste veckorna och kalendern fylls med allt från beskärnings- till planteringsuppdrag.
Läs mera

Vi söker: Projektchef inom bygg- och infrasektorn

08.05.2024 | Nyheter
Vi behöver stärka våra resurser inom region- och företagsutveckling. Som projektchef kommer du att genomföra regionala utvecklingsprojekt inom bygg- och infrasektorn samt främja energieffektivitetsutvecklingen inom den byggda miljön. Det omfattar bl.a. att leda Regional Network towards Sustainable Construction 2025 -utvecklingsarbetet tillsammans med våra intressegrupper.
Läs mera

Bokföringsbyrån är fortfarande företagarens viktigaste partner

26.04.2024 | Nyheter
Nyföretagscentrum Startias expertpartner Kjell Ahläng från Convido besökte VASEK i april för att träffa företagsrådgivare. Under samtalet delade han med sig av bokföringsbyråernas hälsningar till nya företagare och andra företagskunder, samt förstås till företagsrådgivarna.Enligt Ahläng har de senaste utvecklingsstegen inom ekonomiprogram revolutionerat företagens bokföring:
Läs mera