Uusyrityskeskusten laatusertifikaatti 600px

Uudet laatusertifikaatit jaettiin uusyrityskeskusten kesäpäivillä Jyväskylässä.

Uusyrityskeskusten yritysneuvonnalle on myönnetty uusien laatuvaatimusten mukainen sertifikaatti. Laatukriteerit edellyttävät, että uusyritysneuvonnan kautta perustetut yritykset ovat keskimääräistä kestävämpiä ja kannattavampia. Kriteerien mukaan uusyrityskeskusten kautta perustetuista yrityksistä yli 90 prosentin on oltava toiminnassa kahden vuoden kuluttua ja viiden vuoden kuluttuakin vähintään 80 prosentin.

Vaasanseudun Uusyrityskeskus Startiassa laatuvaatimukset ovat toteutuneet jo pitkään.
– Asiantuntevan yritysneuvonnan ansiosta Startian kautta perustetut yritykset ovat elinvoimaisia, minkä ansiosta seudulle syntyy hyvinvointia uusien työpaikkojen ja palveluiden kautta, Startian johtaja Tommi Virkama sanoo.

Laadukas toimintamalli kannattaa hyödyntää

Keskeinen osa uusyrityskeskusten neuvontaprosessia on se, että yritysneuvojien lisäksi elinkeinoelämä on vahvasti mukana neuvonnassa. Uusyrityskeskusten yritysneuvojat ohjaavat yrittäjyyttä suunnittelevat asiakkaat eri alojen asiantuntijoiden luokse. Startialla on laaja asiantuntijaverkosto, johon kuuluu muun muassa tilitoimistoja, pankkeja, asianajotoimistoja, vakuutusyhtiötä, markkinoinnin asiantuntijoita ja turvallisuusorganisaatio.

– Lisäksi Startia toimii Vaasanseudun Kehitys Oy VASEKin yhteydessä, joten Startian asiakkaat saavat käyttöönsä koko VASEKin asiantuntemuksen eri toimialoilta, Virkama sanoo.

Alkava yrittäjä voi luottaa siihen, että hänen yritysideansa ja siihen liittyvät menestymisen edellytykset arvioidaan huolellisesti neuvontaprosessin aikana. Uusyrityskeskusten yritysneuvojat ja eri alojen asiantuntijat auttavat tarvittavien laskelmien ja suunnitelmien laatimisessa. Sen ansiosta yrityksen perustamista suunnittelevan on helpompi huomata, onko tuleva yritystoiminta kannattavaa.

Korkea asiakastyytyväisyys

Laatuvaatimukset edellyttävät, että uusyrityskeskusten asiakastyytyväisyys on 4,0 asteikolla 1-5. Viimeisimmät asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset osoittavat, että asiakastyytyväisyys on tasolla 4,6. Myös Startian asiakastyytyväisyys on huippuluokkaa, sillä 93,8 prosenttia vastaajista suosittelisi kavereilleen palvelua.

− Uusyrityskeskusten toiminta on ainutlaatuista, sillä millään toisella verkostolla Suomessa ei ole laatusertifioitua mallia yrityksen perustamisneuvontaan. Toiminnan laadukkuus konkretisoituu hyvin yritysten eloonjäämisprosenteissa ja asiakastyytyväisyysmittauksen tuloksissa, kertoo Inspecta Sertifiointi Oy:n toimitusjohtaja Mikko Törmänen.

Lisätietoa: 

Tommi Virkama
Tommi Virkama
Startian johtaja
+358 400 919 361
Aloittavan yrittäjän neuvonta

StartiaUYKIns 400px

‹ Siirry "Uutiset"-sivulle