Ostrobothnia Metal tutkii metallialan imagoa
Pohjanmaan metalliklusteri Ostrobothnia Metallin yhtenä tavoitteena on nostaa metallialan imagoa Pohjanmaalla. Metalliklusteri on nyt valinnut Innolink Oy:n suorittamaan imagotutkimuksen, jonka tarkoituksena on selvittää mikä on metallialan imago tällä hetkellä ja kuinka vetovoimaiseksi ala koetaan.
Innolink Oy suorittaa tutkimuksen haastattelemalla puhelimitse 1 250 opiskelijaa, opinto-ohjaajaa ja vanhempaa Pohjanmaalta. Tutkimuksessa erityisen tärkeitä ryhmiä ovat ammatinvalintaa suunnitelevat peruskoulun 9-luokkalaiset sekä lukion 3. vuosikurssin opiskelijat. Myös peruskoulun 7- ja 8-luokkalaisia sekä lukion ykkös- ja kakkosvuosikurssin opiskelijoita haastatellaan, jotta saadaan selville ammatinvalintaan vaikuttavat tekijät.
Tutkimuksen lopputulokset esitellään syyskuussa ja niiden perusteella laaditaan mediastrategia. Mediastrategian perusteella laaditaan mainosmateriaalia, jonka kohderyhmiä ovat oppilaitokset, opiskelijat, vanhemmat sekä opinto-ohjaajat. On tärkeää, että metallialan koulutusta tarjoavat oppilaitokset saavat selkeän käsityksen metallialan vetovoimasta ja pystyvät kohdentamaan viestiään oikein.
Lisätietoja:
Stefan Malm
040 826 9179
‹ Siirry "Uutiset"-sivulle