Kyrönmaan matkailuhanke

Kyronmaa hanke

Kyrönmaa (Isokyrö, Vähäkyrö, Laihia) on viime vuosina nostanut suosiotaan matkailukohteena, ja merkittävin syy siihen on Isossakyrössä sijaitseva Kyrö Distillery sekä sen yhteyteen kasvanut toiminta vierailukeskuksineen. Alueen muita matkailun vetovoimatekijöitä ovat muun muassa Isonkyrön 1700-luvun markkinat, Kyrönjoki ja sen mahdollisuudet, Laihian nuukuuden maine, Vähänkyrön muinaislöydöt sekä Vähänkyrön pläkkyriosaaminen.

Edellytykset vetovoimaiseksi matkailukohteeksi ovat siis melko hyvät, mutta tarvitaan enemmän konkreettisia tuotteita, jotka houkuttelisivat käymään ja jäämään pidemmäksi aikaa, ja sitä kautta kasvattaisivat yrittäjien ja muiden matkailuelinkeinoon kytköksissä olevien toimijoiden liikevaihtoa.

Tavoitteet

Kyrönmaan matkailuhankkeen tavoitteena on tiedon jakaminen alueella toimiville matkailualaan kytköksissä oleville yrityksille, yhdistyksille, yksityishenkilöille ja organisaatioille siitä, mitä tarvitaan, jotta alueelle saadaan lisää houkuttelevia matkailutuotteita. Tietoa jaetaan infotilaisuuksissa, työpajoissa ja valmennuksissa. Hankkeen aikana tehdään myös opintomatkoja messuille sekä tutustumismatkoja, jotta osallistuvat yritykset saavat uusia ideoita ja inspiraatiota.

Tällä tavalla saadaan lisättyä eri toimijoiden välistä yhteistyötä, ja lopputuloksena saadaan enemmän tuotepaketteja houkuttelemaan lisää kävijöitä alueelle.

Ota meihin yhteyttä, mikäli sinun matkailualaan kytköksissä oleva yrityksesi toimii Kyrönmaan alueella, tai mikäli kuulut hankkeen kohderyhmään jotain muuta kautta.

Hanke toteutetaan 1.9.2020–31.12.2022

Kokonaisbudjetti 92 196 €