VASEK och Startia övergår tillfälligt till att betjäna sina kunder på distans

05.10.2020

0543626r

Vasa sjukvårdsdistrikt meddelade på söndag 4 oktober att coronaepidemin upptrappas inom sjukvårdsdistriktet. Regionens invånare har redan tidigare starkt rekommenderats att använda ansiktsmask. Nu rekommenderas även att företagare, det vill säga butiksägare, upprätthållare av andra offentliga utrymmen samt andra som erbjuder service förutsätter att personal av arbetarskyddsskäl men också kunder använder ansiktsmask. Dessutom påmindes det att man bör säkerställa att 1–2 meters säkerhetsavstånd iakttas i alla lägen.

Även Vasaregionens Utveckling Ab VASEK och Nyföretagscentrum Startia övergår som försiktighetsåtgärd från och med måndag 5 oktober att betjäna sina kunder endast på distans. Alla redan bokade möten ändras till distansmöten. De redan bokade kundmötena sköts per telefon eller med videoanslutning eller flyttas till en senare tidpunkt om kunden så vill. Alla kunder kontaktas direkt.

Vi följer situationen kontinuerligt och informerar mera vid behov.

‹ Gå till "Pressrum"