Finnair lägger till en ny tur på måndagsmorgnar

14.09.2023

VaasanLentoasema11 KatjaLosonen 2014 p

Från och med den 30 oktober lägger Finnair till nya flyg mellan Vasa och Helsingfors på måndagsmorgnar enligt följande:

• Måndagar kl. 7.10 från Helsingfors, i Vasa kl. 8.15
  • Måndagar kl. 8.35 från Vasa, i Helsingfors kl. 9.40

Sari Fairchild, Finlands försäljningschef på Finnair, säger att den nya anslutningen är ett resultat av den ökade efterfrågan:

– Vi lägger till ytterligare ett morgonflyg på måndagar denna vintersäsong, exklusive jullov och sportlov. Den här förbindelsen är en utmärkt service för både affärs- och fritidsresenärer.

Peter Källberg, projektledare på VASEK, är mycket nöjd med den nya morgonturen, som specifikt betjänar företag:

– Vi är mycket glada över att Finnair lägger in en morgontur från Helsingfors, detta är efterfrågat från företag som skall på möten till Vasa. Det underlättar även resandet från Vasa då vi samtidigt får en lite senare morgontur från Vasa. Finnair har sett behovet och hört våra önskemål. Även om det ännu endast är på måndagar så hoppas vi att det skall visa på stor efterfrågan så att det kan bli flera dagar i veckan framöver.