Instructions for drawing up a business plan

When you are planning to set up your own business and you already have a business idea in mind, you can continue planning your business with the help of Lissu, a business plan program. The program has been developed to suit customers' needs, and it helps you to go through and consider all necessary aspects. By filling out the business plan, you refine your business idea. The business plan helps you to outline what you are actually doing, and then, it is easier to explain that to someone else as well. The business plan is a tool that is primarily meant just for you, but it is also a tool for funding and start-up grant applications.

 Lissu enBusiness plan tool LISSU

This article is a step-by-step guide for filling out your business plan and what you should especially consider at each point.

Quick instructions for using Lissu

  1. Meet a business advisor who gives you the credentials for using Lissu OR get the credentials yourself here.
  2. Fill out your personal information.
  3. Create a business plan and fill out all sections.
  4. If necessary, you can request a business advisor to review your business plan.
  5. Go through the final version of your business plan together with a business advisor.

 

Business plan sections

The business plan consists of eight sections, which are divided into different sub-sections. Click on the section you would like to read more about.

Marknadsföringsmetoder, reklam och säljfrämjande åtgärder

  • I den fjärde delen ligger fokus på försäljnings- och marknadsföringsplanen. I den här delen skriver du in information om bl.a. marknadsföringsmetoder samt om reklam och de säljfrämjande åtgärderna.
  • Det är viktigt att fundera på de här sakerna redan i företagets startskede, eftersom det är livsviktigt för vilket företag som helst att synas och nå ut till kunderna.
  • I samband med affärsverksamhetsplanen lönar det sig att göra upp en marknadsföringsplan för de sex första månaderna, och det lönar sig också att ta reda på kostnaderna för marknadsföring och försäljning med tanke på kalkylerna.
  • Du bör satsa på försäljning och marknadsföring genast från början, för det ger ditt företag kunder.
  • Det har alltså stor betydelse hur du säljer och marknadsför dina produkter och tjänster. Ibland kan det vara värt att överväga att till exempel starta en kampanj, och för försäljning och marknadsföring kan du även få hjälp utifrån av proffs inom området, till exempel av Startias sakkunnignätverk.
‹ Back