Ylimääräisessä yhtiökokouksessa uusia jäseniä VASEKin hallitukseen

14.10.2021

Vaasanseudun Kehitys Oy VASEKin ylimääräinen yhtiökokous pidettiin 11.10. yhtiön omistajakuntien pyynnöstä. Omistajakunnat halusivat kuntavaalien jälkeen päivittää edustajiaan seudullisen kehitysyhtiön hallituksessa.

Laihian kunnanjohtaja Juha Rikala valittiin hallitukseen uudeksi Laihian edustajaksi Janne Laineen tilalle. Janne Laine on ollut mukana VASEKin hallituksessa jo vuodesta 2009 saakka.

Isonkyrön kuntaa edustavaksi varajäseneksi valittiin maatalousyrittäjä ja yritystoiminnan kouluttaja Antti Lintala ja Korsnäsin kuntaa edustavaksi varajäseneksi Korsnäsin kunnanvaltuuston puheenjohtaja Camilla Ribacka.

– Kiitämme Janne Lainetta monivuotisesta työstä seudun eteen VASEKin hallituksessa. Samoin kiitämme hallituksesta pois jääviä varajäseniä Pirkko Viljanmaata ja Marcus Nordmyriä. Toivotamme uudet jäsenet ja varajäsenet tervetulleiksi mukaan yhtiön hallitustyöskentelyyn, VASEKin toimitusjohtaja Stefan Råback sanoo.

Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK on vuonna 2003 toimintansa aloittanut seitsemän kunnan omistama seudullinen kehittämisyhtiö. Vaasa, Mustasaari, Maalahti, Korsnäs, Vöyri, Laihia ja Isokyrö ovat tiiviisti mukana vahvistamassa Vaasan seudun asemaa kilpailukykyisenä alueena. VASEKin tehtävät ovat seudullisen elinkeinoneuvonnan koordinointi ja yrityspalvelujen tuottaminen, seudulliset elinkeinoihin ja yrittämiseen liittyvät kehityshankkeet ja seudun markkinointi.