VASEK mukana kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun semifinaalissa

06.05.2015

15 semifinalistia vuoden 2015 Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa

(Kuntaliiton tiedote 5.5.2015)

Kymmenennen kerran järjestettävän Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun semifinalistit on valittu. Kilpailuun osallistui yhteensä 42 kilpailutyötä.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointi- ja viestintäosaamista kunta-alalla nostamalla esille hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia tai viestintää. Kilpailu luo kokonaiskatsauksen kunta- ja seutumarkkinoinnin ajankohtaisiin toteutuksiin. Samalla syntyy vertailutietoa onnistuneesta tekemisestä ja sen toteuttamisen taustoista.

– Mukana kilpailussa oli poikkeuksellisen paljon kunnan tai alueen niin sanottua perustyötä, jota on joka tapauksessa tehtävä. Taloudellisesti haasteellisina aikoina palataan peruspalvelujen äärelle. Työt osoittavat hyvin, että perusta kannattaa rakentaa huolella ja pitkäjänteisesti. Vasta sen jälkeen nokkelat tempaukset ja innovatiiviset lyhytkestoisetkin kampanjat purevat, Kuntaliiton asiakaspalvelupäällikkö Merja Olari-Sintonen toteaa.

Kilpailu on osa Piiri-verkoston toimintaa. Piiri-verkosto on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointi- ja viestintäosaamisen vahvistamiseksi.

Voittajat julkistetaan toukokuussa

Kilpailun mitalikolmikko julkistetaan Piiri 10 vuotta -juhlaseminaarissa Helsingissä 20.5.2015. Tuomaristo voi lisäksi jakaa kunniamainintoja.

Kilpailun voittava työ saa Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun mestarin tittelin. Tuomaristo jakaa kulta-, hopea- ja pronssisijoille yltäneille kilpailutöille lisäksi kampanjanäkyvyyttä ja kunniakirjat. Kampanjat toteutetaan kilpailun yhteistyöyritysten kanssa.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun järjestävät kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Piiri-verkoston yhteistyöyrityksiä ovat MTV3, Helsingin Sanomat, Otavamedia, KL-Kustannus Oy/ Kuntalehti ja Kommuntorget.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu 2015 -shortlista aakkosjärjestyksessä
  • Heinolan lukio: Me tehdään yhdessä ME!
  • Helsingin kaupungin rakennusvirasto: Patsas puhuu sinulle
  • Helsingin kaupungin rakennusvirasto: Strategia kirkkaaksi viestinnän keinoin
  • Into Seinäjoki Oy: Into 500 -yritysattack
  • Jyväskylän kaupunki/ Visit Jyväskylä: Lasten Löytöretket -yhteismarkkinointikokonaisuus
  • Kemiönsaaren kunta: Brinkkulla - Älykäs Kemiönsaari
  • Kuopion kaupunki, Jyväskylän kaupunki, Mikkelin kaupunki, Terveempi Itä-Suomi -hanke, Kaste-ohjelma: Yks, kaks, hyppy! -kampanja
  • Lahden seudun kehitys LADEC Oy: Operaatio L.B.R.
  • Mikkelin seutu: Solmu-projekti palvelee muuttajia
  • Mikkelin seudun elinkeinoyhtiö Miset Oy: Mikkelin Kasvusopimus
  • Oulun kaupunki: Oulun uusi brändi sanoin, kuvin ja teoin
  • Porvoon kaupunki: #TravelHousePorvoo
  • Someron kaupunki: Someron LähiJoulu-kampanja
  • Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK: Kerromme sen kuvin - elävin kuvin
  • Vantaan kaupunki: Vantaa-kanava

 

[contact_member,name=Suvi Markko,id=9,details=Name-Designation-Phone-Email-MemberPhoto]



‹ Siirry "Tiedotteet"-sivulle