Lasse Pohjala VASEKin uusi kansainvälistymisasiantuntija

01.02.2013

Tiedote 1.2.2013

DI Lasse Pohjala, 51, aloitti 1.2.2013 Vaasanseudun Kehitys Oy VASEKin sijoittautumis- ja kansainvälistymispalveluista vastaavana yritysneuvojana. Pohjalan vastuutoimialana on Invest In -sijoittautumispalvelut, kansainvälistymispalvelut sekä vienti- ja tuontikauppa.

VASEK tarjoaa asiakkailleen kansainvälistymisneuvontaa, vientipainotteisissa kysymyksissä yhteistyössä mm. Viexpon kanssa, ja etabloitumispalveluita ulkomailta tuleville yrityksille ja investoijille yhteistyössä Invest In Finlandin kanssa. Tärkeimpiä paikallisia yhteistyökumppaneita ovat kaupunkien ja kuntien ohella muun muassa Viexpo, Pohjanmaan Kauppakamari, Pohjanmaan ELY-keskus ja Teknologiakeskus Merinova.

Mustasaaressa asuva Pohjala on viimeksi toiminut 11 vuotta Bodycote Lämpökäsittely Oy:n paikallispäällikkönä Vaasassa ja hänellä on vahva metallialan osaaminen ja verkostot.

Pohjala on innostunut uusien haasteiden edessä:
– Odotan mielenkiinnolla uusia tehtäviäni. Vaasan seudulla on runsaasti potentiaalia menestyvään teolliseen toimintaan. Tavoitteeni onkin tuoda oma osaamiseni ja kokemukseni alueelle sijoittuvien ja myös vientiin suuntautuvien yritysten hyödyksi, hän kertoo.

VASEKin toimitusjohtaja Pekka Haapanen on iloinen, että tilapäisten henkilöresurssivajausten aika on ohitse ja VASEK on jälleen hyvässä vahvuudessa:
– Lasse on erittäin hyvä täydennys tiimiimme ja koko seudulle, jossa organisaatiorajat ylittävä tiimityö on avainasemassa. Ei ole kyse pelkästään yhteistyöstä vaan konkreettisesta yhdessä tekemisestä.

– Lassella on vankka energia- ja metallitoimialan sekä materiaaliasioiden osaaminen. Hänellä on näkemystä tuotannon lisäksi myös markkinoinnista ja myynnistä, mitä tarvitaankin sijoittautumispalveluissa. Lassella on myös kansainvälisissä tehtävissä tarvittava vahva kielitaito, Haapanen toteaa.

Pekka Haapanen
pekka.haapanen@vasek.fi