Asiantuntijaverkosto näyttää tietä markkinoinnin viidakossa

24.04.2024
LuovienAgenttienToimistoOy 1deaOy TeemuLonnmark HeidiUskaure MathiasHasselblatt

Teemu Lönnmark (1dea Oy), Heidi Uskaure (Luovien Agenttien Toimisto Oy), Mathias Hasselblatt (1dea Oy).

Markkinoinnin ja ennen kaikkea digitaalisen markkinoinnin mahdollisuudet ovat lähes loputtomat ja kehittyvät jatkuvasti. Yrittäjänä saatat helposti joutua tilanteeseen, jossa sinun täytyy lyhyessä ajassa rakentaa sivusto, aloittaa Google-markkinointi, luoda sisältöä kanavillesi ja paljon muuta.

Uusyrityskeskus Startian asiantuntijakumppanin Luovien Agenttien Toimiston kautta saat yritykseesi kokonaisen markkinointitiimin yhden kontaktin kautta. Markkinointitoimisto aloitti toimintansa pienellä porukalla vuonna 2018, mutta asiakkaiden tarpeiden lisääntyessä syntyi idea verkostopohjaisesta konseptista. Tällä hetkellä verkostoon kuuluu yli 60 markkinoinnin asiantuntijaa ja yli 20 yhteistyökumppania. Verkosto mahdollistaa laajan valikoiman digitaalisen markkinoinnin, sisällöntuotannon ja graafisen suunnittelun palveluja joko projektina tai pitkäaikaisina kumppanuuksina.

– Pitkäaikaiset kumppanuudet tehdään tiiviissä yhteistyössä yrityksen kanssa, ja ne ovat edullisia ja riskittömämpiä vaihtoehtoja rekrytoinnille, kertoo Luovien Agenttien Toimiston projektikoordinaattori ja yrittäjä Heidi Uskaure.

Luova Agentti -palvelun kautta yritys saa siltä puuttuvaa asiantuntemusta ja henkilöresursseja. Voit esimerkiksi saada web-kehittäjän, some-assistentin tai vaikka markkinointipäällikön mukaan tiimiisi ilman aikaa vievää ja mahdollisesti kallistakin rekrytointiprosessia. Rakentamalla tarpeisiisi sopivan tiimin asiantuntijoista ja projektikoordinaattorista saat apua myös kokonaisuuden suunnittelussa etkä ole yksin selvittelemässä tai toteuttamassa markkinointitoimenpiteitä.

Suuntaa digitaaliseen markkinointiin

Uskauren mukaan digitaalinen markkinointi on se alue, jossa yrittäjät tarvitsevat ylivoimaisesti eniten tukea. Asiakkaat ovat saaneet apua esimerkiksi käyttöliittymien, web-analytiikan, Google-mainonnan, saavutettavuuden, verkkokaupan ja sähköpostimarkkinoinnin kehittämisessä.

– Digitaalinen markkinointi on laaja kenttä. Jos osaat yhden asian, on kuitenkin aina monta muuta osaa, joita et ole välttämättä huomioinut ja joita voisit hyödyntää enemmän, Uskaure korostaa.

– Digitaalisen markkinoinnin mahdollisuudet kasvavat koko ajan ja yritykset voivat kohdata haasteita pysyäkseen mukana muutoksissa tai uudistuakseen. Luovien Agenttien Toimisto Oy voi tarjota yritykselle kokonaisen tiimin oman alansa asiantuntijoita ja täsmäosaamista ns. yhden katon alta. (Tarvittaessa) Luovien Agenttien koordinaattori pitää langat käsissä kokonaisvaltaisissa projekteissa säästäen yrittäjän aikaa ja huolehtien projektin tehokkaasta etenemisestä, osakas ja projektikoordinaattori, Katri Vieri jatkaa.

Vieri ja Uskaure ovat huomanneet, että monet tulevat heidän luokseen ilman selkeää ajatusta yrityksen markkinointitarpeista, ja siksi valikoimaan on lisätty myös useita valmiita työpajoja. Esimerkiksi ”Digimarkkinoinnin -tiekartta” -työpaja on suunnattu Pk-yrityksille ja siinä käydään läpi digimarkkinoinnin perusteet, tavoitteet, kanavat ja toimenpiteet.

Kyselyt ovat tehokkaita, kun ne toimivat

Yhteistyökumppaneiden kautta Luovien Agenttien Toimisto Oy voi tarjota myös erityisosaamista, jota ei löydy verkoston asiantuntijoilta. 1dea Oy on erikoistunut yritysten palvelujen analysointiin ja tuotteistamiseen niin, että ne vastaavat asiakkaiden tarpeisiin.

– Yleinen haaste meidän puoleemme kääntyvillä yrityksillä on se, että ne eivät tiedä, ketkä ovat heidän parhaita asiakkaitaan. Autamme yrittäjiä selvittämään, kenelle heidän pitäisi kohdentaa myyntinsä ja markkinointinsa. Seuraava askel on myyntiargumenttien kehittäminen arvo- ja palvelulupauksen pohjalta, 1dean Liiketoiminnan kehittäjä Teemu Lönnmark selittää ja jatkaa:

– Monellakaan yrityksellä ei ole tietoa siitä, miten asiakkaat käyttäytyvät ja mitä he ajattelevat. Asiakastutkimuksemme pohjalta yritykset saavat nämä tarvittavat tiedot käyttöönsä.

Asiakastutkimusten avulla voidaan ohjata yrityksen kehitystä tiedon pohjalta. Tarvittavien muutosten ei tarvitse olla isoja, mutta niillä voi olla suuri merkitys. Kyse voi olla esimerkiksi logistista haasteista, jotka pitää ratkaista, jotta tuote olisi helposti saatavilla kiinnostuneille asiakkaille.

– Me hoidamme markkinoinnin ja viestinnän, ja 1dea astuu kehiin, kun yritys tarvitsee tukea isojen linjojen suunnittelussa eli strategiatyössä, tutkimuksissa ja koulutuksissa, Uskaure tiivistää toimivaa yhteistyötä.



‹ Siirry "Asiantuntijaorganisaatiot"-sivulle