Päivittyvä seuranta: Koronatilanne ja yritykset - hyödyllistä tietoa

09.05.2022

KoronaseurantaKoronatilanne vaikuttaa suuresti yrittäjiin. Meidän tehtävämme on auttaa - ota yhteyttä, jos yrityksesi on avun tarpeessa. Lue lisää palveluistamme.

Tässä muutamia hyödyllisiä linkkejä. Vinkki: Paina Ctrl+F ja kirjoita hakukenttään hakusana, jolla haluat etsiä tietoa tältä sivulta.

Kustannustuki

Sulkemiskorvaus

• Sulkemiskorvauksen haku avautuu 22.3.ja korvausta on haettava viimeistään 20.4. klo 16.15 mennessä. Sulkemiskorvausta haetaan sähköisesti osoitteessa valtiokonttori.fi/sulkemiskorvaus
  • Sulkemiskorvaus on tarkoitettu korvaukseksi yrityksille, joiden liiketoiminnalle on aiheutunut vahinkoja koronapandemian hallintaan liittyvistä sulkemismääräyksistä sekä yleisötilaisuuden kieltämisestä tai sen merkittävästä rajoittamisesta. Korvaus koskee aikavälille 21.12.2021-28.2.2022 määrättyjä sulkuja tai yleisötilaisuuksien järjestämisen kieltoja.
  • Mietitkö, voisiko juuri sinun yrityksesi saada sulkemiskorvausta? Kokeile Valtiokonttorin laskuria, mutta huomioithan, että laskurin antama tulos on arvio tukisummasta, ei päätös kustannustuesta. Tukea on haettava sähköisen asiointipalvelun kautta ja myönnetty tukisumma saattaa poiketa laskurin tuloksesta.

Yrittäjän väliaikainen työttömyysturva

Tukipaketti kulttuuriin, taiteeseen, liikuntaan ja tapahtuma-alalle

Aiemmin haettavissa olleet tuet

Business Finland

• Tilapäinen tki-laina häiriötilanteisiin (7.1.2021)
    • Tilapäistä lainarahoitusta voi hakea 14.5.2021 mennessä. (HUOM! Hakuaikaa on jatkettu.) Projektien toteutus voi jatkua myös hakuajan päättymisen jälkeen.

ELY-keskus, TE-toimisto, Kela, Verohallinto, Valtioneuvosto, Ruokavirasto

Suomen Yrittäjät