#Snöörit valtaavat YouTube-kanavan
VASEK on mukana toteuttamassa ihan uutta markkinointiformaattia. Vaasan yliopisto ja Vaasan ammattikorkeakoulu yhdessä Vaasan kaupungin ja VASEKin kanssa haluaa nostaa seudun imagoa korkeakoulupaikkana.
Kiteytettynä markkinontikampanjassa on kyse YouTube -sarjasta, jossa yhdeksän vaasalaista tekniikan alan opiskelijaa, #Snööriä, kertoo omilla videoillaan elämästään ja opiskelustaan sekä houkuttelevat nuoria valitsemaan opiskelualaksi tekniikan ja opiskelupaikkakunnaksi Vaasan. Samalla #Snöörit kilpailevat keskenään muhkeasta 10 000 euron palkinnosta.
Sarjassa he ratkaisevat lähes mahdottomilta tuntuvia tehtäviä ja joutuvat tilanteisiin, joista selviää nokkeluudella ja mielikuvituksella sekä reippaalla otteella. Tällaistä reality-tyyppistä videoblogisarjaa ei ole tiettävästi koskaan markkinointikampanjoissa käytetty.
– VASEK on mukana kampanjassa, koska haluamme nostaa Vaasan seudun tunnettuutta nuorten keskuudessa. Energia-ala tarvitsee jatkuvasti osaavia ammattilaisia. Kun nuori valitsee tekniikan alan opiskelun Vaasassa, hänellä on valmistuessaan maan parhaimmat mahdollisuudet saada työ kansainvälisestä energia-alan yrityksestä suoraan alan huipulta, kertoo markkinointipäällikkö Mari Kattelus VASEKilta.
Miksi YouTube?
– YouTube siksi, että siellä kohderyhmä pyörii. Perinteiset markkinointikeinot eivät iske nuoriin. On siis näyttävä siellä, missä nuoret liikkuvat luonnollisimmin, toteaa Kattelus.
#snöörejä kannattaa seurata YouTubessa, Facebookissa ja Instagramissa, niin virallisilla kampanjasivuilla kuin kilpailijoiden omilla #snööri-kanavillakin.
[contact_member,name=Mari Kattelus,id=4,details=Name]
‹ Siirry "Uutiset"-sivulle