Strateginen kumppani viestinnässä: Miten Herea Oy auttaa energiaklusterin yrityksiä onnistumaan?
Tänä vuonna 10 vuotta täyttävä Herea Oy keskittyy strategiseen markkinointiviestintään energiaklusteriin kuuluvien yritysten kanssa. Erityisesti Pohjanmaalla toimivan Herean toimitusjohtaja Eliina Puijola kokee työn merkitykselliseksi tehdessään työtä asiakasyrityksilleen. Asiakasyritykset ovat osa isompaa kokonaisuutta, jolla on riittävät resurssit ollakseen osa parempaa huomista.
Herea Oy:n toimitusjohtaja Eliina Puijola on toiminut kouluttajana ja konsulttina vuodesta 2010 lähtien omistamassaan Hienosäätö Coaching Oy:ssä. Myöhemmin hän perusti Herean, joka on keskittynyt strategiseen markkinointiviestintään energiaklusteriin kuuluvien yritysten kanssa. Pääpainona Herealla on teollisuusyritysten viestintä, mutta asiakkaina on myös kuluttajayrityksiä.
Herean keskeisin palvelu on vuosiviestintä, johon kuuluu yrityksen brändiä ja myyntiä tukevan markkinointiviestinnän suunnittelu ja toteuttaminen. Yrityksen toiminnan ja tavoitteen esille tuominen on Herealle kaiken lähtökohta ja tärkeä osa viestinnän toteuttamista. Tämä vaatii myös työntekijöiltä omistautumista ja asettumista asiakasyrityksen rooliin. Oleellista on huomioida asiakasyrityksen kohderyhmä sekä löytää keino vedota viestinnällä tunteeseen. Tämä edellyttääkin Herean tapauksessa usein konkretiaa ja selkeitä faktoja niin yrityksen toiminnasta kuin myös sen valmistamista tuotteista.
Puijola nostaa esille, ettei työ ole aina helppoa, sillä kirjoittaminen ei onnistu ilman selkeää ymmärrystä asiakasyrityksen toiminnasta. Herea kuitenkin erottuu muista viestintäalan yrityksistä keskittyessään selkeästi juuri energiaklusteriin kuuluviin yrityksiin.