Katarina Hellén VASEKin uusi projektipäällikkö

31.08.2023

Katarina HellénKatarina Hellén VASEKin uusi projektipäällikkö työvoiman saatavuuden ja alueen vetovoiman edistämiseen

Kauppatieteiden tohtori Katarina Hellén, 42, aloittaa 1.9.2023 VASEKilla projektipäällikkönä. Hänen työnsä painopisteenä tulee olemaan Vaasan seudun työvoiman saatavuuden ja alueen vetovoiman edistäminen. Hellén siirtyy VASEKille mustasaarelaisyritys Vilpe Oy:n markkinointipäällikön tehtävästä.

Hellén liittyy osaksi VASEKin nyt kuusihenkistä viestintä- ja tukipalvelutiimiä, joka vastaa yhtiön päivittäisen viestinnän, markkinoinnin ja asiakaspalvelun lisäksi myös seutuviestinnän ja EnergyVaasa-viestinnän koordinoimisesta.

– Osaavan työvoiman saatavuus on avainasemassa Vaasan seudulla toimivien ja etabloituvien yritysten kasvun mahdollistamisessa, ja siksi suuntaamme nyt lisäresursseja osaajien houkutteluun Vaasan seudulle. Yhteistyössä markkinointipäällikkö Mari Katteluksen kanssa Hellén tulee toteuttamaan Pohjanmaan liiton kautta rahoitettua kaksivuotista kehityshanketta, joka vahvistaa merkittävällä tavalla tätä tärkeää työtä, toimitusjohtaja Stefan Råback kertoo.

– Tulemme alueen työnantajien kanssa toteuttamaan yhteisiä markkinointitoimenpiteitä ja tapahtumia erityisesti kotimaassa. Lisäksi jatkamme edelleen aktiivisesti muualta Vaasaan tulleiden korkeakouluopiskelijoiden tutustuttamista seutuun ja alueemme työmahdollisuuksiin. Hellénin vahva kokemus yritysten markkinointityöstä sekä markkinoinnin koulutuksesta ja tutkimuksesta tulee olemaan suuri voimavara toimenpiteiden toteutuksessa, hän jatkaa.

Hellén on odottavin mielin tarttumassa uusiin haasteisiin:

– Uusi tehtävä tuntuu tärkeältä ja merkitykselliseltä. On ilo ja kunnia saada auttaa alueen hienoja yrityksiä ja koko seutua. Meillä on paljon elämänlaatua tarjottavana aina uramahdollisuuksista laadukkaaseen vapaa-aikaan ja nämä asiat pitää tuoda ihmisten tietoisuuteen, hän toteaa.