Eloa ja iloa -joulukalenteri oli jälleen menestys

10.01.2012

Tiedote 10.1.2012

Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK toteutti yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa jo toisena peräkkäisenä jouluna seudun ihmisiä ja ilmiöitä esittelevän joulukalenterin osoitteessa eloajailoa.fi.

Kalenteri keräsi joulukuun aikana noin 14 000 kävijää ja sivuja klikkailtiin auki lähes 49 000 kertaa.

- Joulukalenterikampanjaa tuettiin myös mainoksilla, minkä lisäksi lukijat löysivät kalenterin muun muassa Facebookin kautta. Vaasan seudun oma Facebook-fanisivu avattiin marraskuun viimeisellä viikolla, kertoo seutuviestinnän päällikkö Suvi Markko.

Onnistuneet aiheet

Joulukalenteriin pyrittiin saamaan edustava otos seudun monipuolisista ja ehkä yllättävistäkin ilmiöistä sekä kiinnostavista persoonista.

Joulukalenterin viimeisessä luukussa kyseltiin lukijoiden mielestä parhaita tarinoita, ja voiton vei Vaasan kauppahallia esittelevä 19. päivän luukku.

Muita lukijoiden mielestä kiinnostavia aiheita oli muun muassa Stundarsin joulumarkkinoita esittelevä 4. päivän luukku sekä Vesku Jokisen rock-asenteesta kertova 17. päivän luukku.

- Tosin kaikille luukuille annettiin äänestyksessä runsaasti ääniä, joten voidaan todeta että niistä kaikista pidettiin. Oma suosikkini kalenterijuttujen joukossa oli rap-artisti Sebastian DaCostasta kertova juttu "Tuiki tuiki rap-tähti", kertoo Markko.

Mitä seuraavaksi?

Odotettu joulukalenteri toteutettiin menestyksekkäästi, ja käynnissä on vielä kaikille lukijoille suunnattu palautekysely. Seutumarkkinoinnin osalta katse on jo keväässä.

- Kevät tulee olemaan hektinen. Tammikuun 16. päivä Vaasassa kokoontuu aluekehittäjien eliittiä, maaliskuussa vuorossa on Vaasa EnergyWeek, jonka yhtenä osana on viime vuoden menestystarina eli Vaasa Wind Exchange -tuulivoimatapahtuma. Samassa yhteydessä julkaistaan seudusta kertova LifeStyle -kirja.
- Paljon muutakin mielenkiintoista ja yllättävää on luvassa, hymyilee Markko arvoituksellisesti.

viestintäpäällikkö Suvi Markko
050 534 1911