AITO Kotihoito vuoden 2011 uusyrittäjä Vaasan seudulla

17.05.2011

Tiedote 17.5.2011

AITO Kotihoito - Aitoa huolenpitoa

Vaasanseudun Uusyrityskeskus Startia on valinnut AITO Kotihoito -nimisen yrityksen yrittäjät eli Hanna-Leena Muurisen, Maarit Kokkisen ja Kati Murtosen Vaasan seudun uusyrittäjiksi vuonna 2011.

Startia on myös lähettänyt valintansa ehdokkaina Suomen Uusyrityskeskukset ry:lle osallistujiksi valtakunnalliseen Vuoden Uusyrittäjäkilpailuun. Suomen Uusyrityskeskukset ry valitsee Vuoden Uusyrittäjän Suomessa. Valinta tapahtuu yhdessä Finnvera Oyj:n, Patentti- ja rekisterihallituksen sekä Suomalaisen Työn Liiton kanssa.

VASEKin Sari Saarikoski (vas.) ja Startian Tommi Virkama (oik.) kävivät palkitsemassa Maarit Kokkisen ja Hanna-Leena Muurisen. Yrittäjäkolmikosta Kati Murtonen oli ansaitulla lomalla.

Myös ilman lainaa voi lähteä yrittäjäksi

AITO Kotihoito on hoiva-alan yritys, joka tarjoaa perushoivapalveluja ikäihmisille, lapsiperheille ja omaishoitajille. Palveluihin kuuluvat muun muassa kotipalvelut kuten asioinnit, ulkoileminen ja kodinhoito, siivouspalvelut, kotisairaanhoito (lääkehuolto, näytteidenotot, pistokset, haavanhoidot) ja tilapäinen lastenhoito. Yrittäjät ovat koulutukseltaan sairaanhoitaja AMK, sosionomi ja lähihoitaja.

AITO Kotihoito perustettiin avoimena yhtiönä 24.9.2009 ja tänä päivänä osakeyhtiöksi muuttunut yritys työllistää yrittäjien itsensä lisäksi kaksi työntekijää. Tulevana kesänä yritys työllistää vielä yhden kesätyöntekijän, mikä sallii yrittäjien pitää ansaitsemansa kesäloman.

- Yritys on loistava esimerkki siitä, kuinka myös ilman lainaa, vain yrittäjien uskallus ja oma osaaminen "selkärepussa" on mahdollista luoda kehittyvä ja menestyvä yritys, Startian johtaja Tommi Virkama kertoo. - Aivan ensimmäisellä neuvontakäynnillä Startiassa yrittäjät olivat ilmoittaneet visiokseen olla laadukkain kotihoitopalveluiden tuottaja Vaasan seudulla, ja tähän visioon onkin pyritty alusta lähtien erittäin määrätietoisesti.

Hyväksytty palvelusetelipalveluiden tuottaja

Sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden ostaminen palveluseteleillä yleistyy palvelun tarvitsijoiden määrän kasvaessa, ja samaan aikaa kasvaa yksityisten hoivapalveluyritysten määrä. AITO Kotihoito on Vaasan kaupungin hyväksymä palveluntuottaja ja täyttää myös koko Vaasan seudun yhteisen palvelusetelin palveluntuottajakriteerit, joten sen palveluita voivat hyödyntää myös palvelusetelin piiriin kuuluvat asiakkaat.

- Tulevaisuudessa palveluseteleiden merkitys AITO Kotihoidolle ja muille alan yrityksille tulee Vaasan seudulla vain kasvamaan, sillä seudulla on nyt käynnissä seudun yhteisen palvelusetelijärjestelmän luominen ja palveluseteli otettaneen vähitellen käyttöön kaikissa seudun kahdeksassa kunnassa, vakuuttaa hyvinvointialan yritysneuvoja Sari Saarikoski.

Vaasanseudun Uusyrityskeskus Startia
Tommi Virkama, johtaja