Vuoskaribanneri 2019 FI

T005277 web rajattu

Uudelle vuosikymmenelle

Toimitusjohtajana vuoden kohokohtiani ovat olleet yhtiön oman talouden onnistunut vankistaminen kahden viimeisen tilikauden aikana sekä keskeisellä sijalla ollut strategian päivitys. Minulla on ilo työskennellä osaavan henkilöstön kanssa – henkilöstön, jolla on vahvaa osaamista laajan toimintamme eri osa-alueilla. Astumme uudelle vuosikymmenelle vahvalla kehittämisinnolla!

Stefan Råback

Tutustu vuosikertomukseemme ja lue mitä kaikkea teimme vuonna 2019.

Taloudellisia tietoja

icon01
2,3 milj. €
liikevaihto
icon02
1,6 milj. €
omistajakuntien rahoitus VASEKille
icon03
hankerahoituksen osuus liikevaihdosta

T005508 web 1280px

Kaikille ja kaikenlaisille yrityksille

Alatorilla kirjattiin vuoden 2019 aikana 2 988 kontaktia aloittavien yrittäjien ja jo toiminnassa olevien yritysten neuvontaan liittyen. Uusyrityskeskus Startian osuus näistä kontakteista oli 959 ja omistajanvaihdosneuvonnan 441.

Vuoden aikana Startiassa ja VASEKilla kävi yhteensä 1328 asiakasta ja asiakasyritystä.

icon04
kontaktia
icon05
yritystä ja asiakasta
icon06
perustettua yritystä

T005225 web 1280px

Vaasan seudun  kehittäminen

VASEKin yksi päätehtävistä on aluekehitys, joka kattaa laajan kokonaisuuden aina seudun kehittämisen strategiatasosta sekä kehitysohjelmista edelleen yksittäisiin erikokoisiin hankkeisiin.

VASEK toteuttaa strategioiden ja ohjelmien sekä yhtiön hallituksen määrittämän strategian perusteella seudullisia kehityshankkeita, jotka koskettavat laajasti elinkeinoelämän eri sektoreita ja tarpeita. Tämän lisäksi koordinoimme ja rahoitamme kunnallisella rahoitusosuudella seudun muiden tahojen kehityshankkeita.

VASEKin toteuttamat hankkeet vahvistavat monin osin myös yritysneuvonnan palveluita.

OS 0741

Meri, energia, intohimo

Vaasa ja Vaasan seutu tunnetaan merestä, energiasta ja intohimosta. Seutu tunnetaan myös energiateknologian ykkösseutuna Suomessa, sillä EnergyVaasa on kansainvälisesti merkittävä klusteri, jonka yritysten tuotannosta menee vientiin peräti 80 %.

VASEKin roolina on kertoa Vaasan ja koko seudun tarjoamista mahdollisuuksista, ja tätä teemme yhdessä laajalla yhteistyöverkostolla. Pyrkimyksemme on saada Vaasan seudulle uusia asukkaita ja yrityksiä.

EnergyVaasa numeroina

yrityshakemisto