Buorre SamiKulla 600px

Det senaste tillskottet i Vasaregionens Nyföretagscentrum Startias expertnätverk är marknadsföringsbyrån Buorre. Vasaföretaget har kontor i Vasa, Helsingfors, Karleby och Seinäjoki och totalt 31 anställda idag.

Buorre erbjuder sina kunder övergripande tjänster för utveckling av affärsverksamheten med yttersta målet att öka företagets konkurrenskraft.

– Marknadsföringen får fart när man använder mer teknologi, beskriver Sami Kulla, verkställande direktör på Buorre. – Försäljning och marknadsföring är själva kärnan i all affärsverksamhet och med hjälp av digitala verktyg kan man ytterligare effektivera processerna.

Fokusera på kundresan

Kundmöten är utmaningar för såväl små som stora företag. Hur ska man locka kunder och hålla kvar dem tills de har fattat köpbeslutet och därefter rekommenderat tjänsten eller produkten för sina vänner? Med hjälp av kartläggning av kundresan kan man se på allting med kundens ögon och gå igenom hur man kan erbjuda hen rätt slags innehåll i rätt skede och i rätta kanaler.

En av Buorres tjänster är innehållsanalys av webbsidorna. I den analyseras webbsidornas funktionalitet och hur lockande innehåll de har.

– Nästan alltid visar analysen att det finns ett behov att marknadsföra på ett annat sätt, konstaterar Kulla. – Företagen behöver veta vad som fungerar och inte fungerar på nätet.

Formgivarna på Buorre utvecklar både fysiska produkter och tjänster, från produktutvecklingsidé till ett färdigt koncept för affärsverksamheten. Trots att allt fler företag anlitar expertis för försäljning och marknadsföring, finns det enligt Kulla ännu utrymme för förbättring i Vasaregionen vad gäller kunskapen om hur service design kan användas.

För startande och verksamma företag

Startias direktör Tommi Virkama, är nöjd med att Buorre nu ingår i expertnätverket:

– Buorre har stark kompetens i affärsverksamhet och business och dessutom är de duktiga på marknadsföring, försäljning och design. Det betyder att både startande och verksamma företagare kan under samma tak få väldigt mycket för utveckling av sin företagsverksamhet.

Kulla, som själv har företagarbakgrund, har ett par råd till alla som står i startgroparna att starta företag:

– Håll kostnaderna låga och investera bara i sådant som är produktivt tills du fått igång ett inkomstflöde. Sträva efter att utveckla en sådan mall för affärsverksamheten att du genom produktifiering eller kontinuerliga kundrelationer har ett jämnt inkomstflöde.

 

Text: VASEK
Bild: Buorre

ExpertenVetLogo web

Tidigare artiklar i vår artikelserie Experten vet:

Effektivare företagsverksamhet med hjälp av AI  

Personalhuset stärker Startias kompetens i personalfrågor 

Acebo ger verktygen för effektiv marknadsföring  

Revisionsbyrå nyckelfaktor för företagets framgång  

Mångsidig advokatbyrå ger råd även på sociala medier  

StartiaUYKIns SE 400px

 

‹ Gå till "Artiklar"