Vaasan seudun uusyrittäjät 2014 tulevat Gambitista – uusimmat asiakkaat ProFur ja Vamp

19.05.2014

Tiedote 19.5.2014

Vaasanseudun Uusyrityskeskus Startia on valinnut erityisesti yrityksille mobiilisovelluksia, verkkosivuja ja -kauppoja tekevän Oy Gambit Labs Ab:n perustajat Tim Wallinin ja Erik Nylundin vuoden uusyrittäjiksi 2014. Startian johtaja Tommi Virkama kertoo, että VASEKin yritysneuvojat valitsivat vuoden uusyrittäjän Startian asiakkaiden joukosta. Diplomi meni Gambitille, koska yritys ja sen liikevaihto ovat kasvaneet huimasti sitten perustamisen vuonna 2011. Nykyään yrityksellä on neljä omistajaa, yhdeksän työntekijää ja toimistot Vaasassa ja Helsingissä.

– Palkitsemassamme yrityksessä on paljon tekeillä. Gambit on selvä kasvuyritys, jonka nuorilla yrittäjillä on energiaa ja vankka halu kehittää omaa alaansa. He ovat löytäneet markkinat tuotteilleen ja pyrkivät seuraavalle tasolle. Gambit on myös mukana tällä hetkellä käynnissä olevassa KasvuOpen -ohjelmassa, jossa eri alojen asiantuntijat sparraavat yrityksiä, Virkama kertoo.

Gambitin CEO Tim Wallin kättelee VASEKin yrityspalvelujohtaja Kjell Nydahlia. Oikealla
Startian johtaja Tommi Virkama.

Wallin kertoo toimineensa yrittäjänä jo kerran aiemmin, joten hänelle uudelleen yrittäjäksi ryhtyminen tuntui luontevalta. Kun Gambit perustettiin, eivät suomalaiset yritykset olleet vielä huomanneet, miten voisivat hyötyä mobiilisovelluksista. Yrittäjät ryhtyivät kehittämään yrityksille räätälöityjä ratkaisuja. Wallin iloitsee vuoden uusyrittäjä -tittelistään. Hän ja Nylund ovat saaneet paljon hyviä neuvoja sekä kontakteja Startian kautta.

– Tuntuu todella hienolta saada tällainen kunnianosoitus tekemästämme työstä! Startian Tommi ja VASEKin Kjell Nydahl ovat mielellään auttaneet meitä eteenpäin. Kun aloitimme toimintamme, meidän oli selitettävä markkinaideamme ihan perusasioista lähtien, jotenkin näin: tämä on älypuhelin ja siihen voi asentaa ohjelmia, joita kutsutaan appeiksi. Niistä ajoista olemme päässeet pitkälle. Liikevaihtomme kasvoi huimat 100 % viime vuonna, Wallin hymyilee.

Gambitin Vaasan toimiston työntekijät vasemmalta: Magnus Södergård, Tim Wallin, Erik Nylund, Jakob Nylund, Henrik Westergård, Benjamin Burman ja Janna Tarkkinen.

Hän kertoo, että Gambit on juuri lanseerannut kaksi uutta mobiilisovellusta. Yksi sovellus tehtiin Vampille ja toimii dokumenttien hallintajärjestelmänä. Yrityksen kaikki dokumentit löytyvät yhden sovelluksen takaa, joten työntekijöiden on helppo päästä niihin käsiksi myös toimiston ulkopuolella. Toinen sovellus suunniteltiin Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ProFurille. Sovellus helpottaa turkistarhaajien työtä, sillä sen avulla he pystyvät kirjaamaan esimerkiksi eläinten sairauksia, kuolemia ja lääkitystä koskevia asioita.

– Maalis-huhtikuussa teimme pilottikokeen, jossa 10 turkistarhaajaa kokeili sovellusta. Heiltä tuli paljon hyödyllistä palautetta ja kehitimme sovellusta edelleen. Tarhaajien mielestä puhelin oli selvästi helpompi pitää mukana kun kynä ja vihko. Nyt tarhaajat ympäri Suomen voivat hankkia sovelluksen, Wallin päättää.

[contact_member,name=Tommi Virkama,id=14,details=Name-Designation-Phone-Email-MemberPhoto]

[contact_member,name=Kjell Nydahl,id=13,details=Name-Designation-Phone-Email-MemberPhoto]