Pohjanmaan yritysten yhteinen pop-up-toimisto avaa Stavangerissa Norjassa 23.1.

13.01.2017

NordicGateway 1920x475px vs4Pohjanmaalaisilla yrityksillä on nyt mahdollisuus päästä kiinni Norjan markkinoihin – ihan paikan päällä. Stavangerissa on 23.1. lähtien tarjolla pop-up-tila yrittäjien yhteiseen käyttöön. Tilaa voi käyttää myyntitukikohtana ja kutsua asiakkaita sinne tapaamisiin, neuvotteluihin tai vaikka tuote-esittelyihin.

Idea pop-up-konttorista sai alkunsa Viexpolta:

– Mietimme miten itse voisimme toteuttaa läsnäolomme Norjassa. Erilaiset pop-up-kaupat ja -myymälät ovat usein suosittuja ja toimintamalli kätevä. Päätimme sitten itse ottaa uudet keinot käyttöön ja kutsua myös muut yritykset mukaan, kertoo projektipäällikkö Riikka Ylikangas Viexpolta.

– Stavangerin kaltaisessa kaupungissa on öljy- ja kaasuteollisuuden vuoksi totuttu niin sanottuihin lyhytaikaisratkaisuihin eli ihmisiä menee ja tulee tasaisin väliajoin, mutta kauppoja ja yhteistyökumppanuuksia ei kuitenkaan voi solmia etäältä, on oltava läsnä ja tavattava avainhenkilöitä kasvotusten, Ylikangas painottaa.

Yrittäjälle pop-up-tilan käyttö on maksutonta, sen tarjoaa Nordic Gateway -hanke. Yrittäjän tarvitsee vain järjestää itsensä paikan päälle.

– Avustamme yrittäjiä pääsemään esille Norjan markkinoille ihan paikan päällä, ja tarjoamme myös kieliapua asiakastapaamisiin. Pop-up-tila toimii myös hyvänä paikkana tehdä toimistotöitä tapaamisten välillä, Senior Business Advisor Lasse Pohjala VASEKilta kertoo.

Pop-up-toiminta jatkuu koko vuoden, sillä Stavangerin jälkeen vuorossa on vastaava mahdollisuus muun muassa Bergenissä, Haugesundissa, Trondheimissa, Bodössa ja Oslossa, kussakin kuukauden kerrallaan.

Pop-up-mahdollisuuden järjestää VASEKin, Viexpon ja Yrkesakademin yhteinen EU-rahoitteinen hanke Nordic Gateway. Hankkeen tavoitteena on saada uusia yrityksiä Pohjanmaalta lähtemään tekemään kauppaa Norjan ja myös Ruotsin markkinoille. Hankkeen avulla pyritään konkreettisesti luomaan verkostoja eri puolille Norjaa ja Ruotsia eri toimialoille ja välittämään tietoa sekä aitoja kontakteja Pohjanmaan yrityksille.

www.nordicgateway.fi > Blogi

[contact_member,name=Riikka Ylikangas,id=25,details=Name]