Köttdisken vuoden uusyrittäjä 2017

18.05.2017

Kottdisken4 600pxVuoden uusyrittäjäksi 2017 Vaasan seudulla on valittu maalahtelaisyritys Köttdisken. Isabella Asplundin yritys perustettiin vuonna 2014, ja se on verrattain lyhyessä ajassa vakiinnuttanut toimintansa sekä rakentanut toimivan brändin aktiivisella markkinoinnilla.

– Asplund on nuori, ennakkoluuloton yrittäjä, joka perusti yrityksen hänelle itselleen uudella alalla, kertoo Vaasanseudun Uusyrityskeskus Startian johtaja Tommi Virkama. – Rohkeutta osoitti myöskin se, että hän perusti yrityksensä maaseudulle Maalahteen. Yritys on kasvanut voimakkaasti, ja se kehittää jatkuvasti uusia tuotteita ja palveluita.

– On mukavaa saada tunnustusta, tämä tuntuu oikein hienolta, iloitsee Asplund.

Köttdisken on lähiruokaan panostava liha- ja kalakauppa, jonka korkea laatu ja hyvä palvelu ovat tunnettuja lähiseudulla. Yrityksellä on tällä hetkellä 3 kokopäiväistä työntekijää sekä kiireapulaisia.Kottdisken1 600px

Tradenomiksi ja kokiksi kouluttautunut Asplund kertoo, että yrittäjäksi lähteminen ei ollut niin suuri askel kuin ehkä olisi ajatellut, sillä yrittäjyys oli tuttua suvussa. Paljon työtä ja hoidettavia asioita, ja nyt työmatkoille mukaan seuraa välillä myös viime vuoden marraskuussa syntynyt tytär. Äitiysvapaansa aikana Asplund on suurimmaksi osaksi työskennellyt Köttdiskenin taustalla kotoa käsin.

Kysymykseen tulevaisuuden suunnitelmista hän vastaa:

– Köttdisken avaa kaupan Kalastuksen taloon, jota aletaan rakentaa Vaasan Kalarantaan syksyllä 2017. Tulemme panostamaan siellä luonnollisestikin enemmän kalaan, mutta valikoimaan kuuluu myös lihaa, kotitekoista valmisruokaa, voileipäkakkuja ynnä muuta.

Uusyrityskeskus Startian yritysneuvojat valitsevat vuoden uusyrittäjän uusyrityskeskuksen asiakkaiden joukosta vuosittain. Valtakunnallinen Vuoden Uusyrittäjä 2017 julkistetaan uusyrityskeskusten kesäpäivillä Oulussa 7.6.2017. Tänä vuonna voittajan julkistaminen saa tavallista suuremman huomion, koska palkitseminen tapahtuu Suomen Yrittäjien kunnallisjohdon seminaarin iltajuhlassa ja paikalla on uusyrityskeskusväen lisäksi lähes tuhat kuntapäättäjää ja yrittäjää eri puolita Suomea.

Lisätietoja

[contact_member,name=Tommi Virkama,id=14,details=Name-Designation-AdditionalInformation-Phone-MobilePhone-Email-MemberPhoto]

StartiaUYKIns 400px