InMedi vuoden 2018 uusyrittäjä Vaasan seudulla

08.05.2018

IMG 4802 tommi hennamari sari 600pxTommi Virkama, Hennamari Hietala & Sari Saarikoski

Vuoden uusyrittäjäksi 2018 Vaasan seudulla on valittu InMedi Oy. InMedi on Hennamari Hietalan vuonna 2013 perustama vaasalaisyritys, joka tarjoaa terveys- ja sosiaalipalveluita yksityisille henkilöille, yrityksille ja kunnille.

InMedi erottuu muista yksityisistä terveyspalvelujen tarjoajista oman konseptinsa avulla, sillä yritys tuo terveyspalvelut asiakkaan kotiin.

– InMedi on mullistanut perinteistä terveydenhoitoalaa tuomalla palvelut asiakkaan luo. Lisäksi yritys kasvaa edelleen ja työllistää jo tässä vaiheessa useita terveydenhoitoalan ammattilaisia. Hietala uskaltaa myös ottaa kasvuun tarvittavia harkittuja riskejä, valintaa perustelee Vaasanseudun Uusyrityskeskus Startian johtaja Tommi Virkama.

Hietala on innoissaan yrityksensä saamasta tunnustuksesta.
– Tämä tuntuu mahtavalta. Ihanaa saada tällainen kunnianosoitus, Hietala kertoo.

IMG 4797 palkitseminen inmedi 600px

Startia apuna alusta asti

Startian ja VASEKin yritysneuvoja Sari Saarikoski on auttanut Hietalaa alusta saakka muun muassa yrityksen perustamisessa, tarvittavien lupien hakemisessa ja potentiaalisen asiakaspiirin kartoittamisessa.

Perinteisiä hoivapalveluyrityksiä on paljon, joten InMedin ajatuksena on erottua muista alan yrityksistä juuri sairaanhoidollisen osaamisen ja etälääkärin avulla. Kotikäynneillä voidaan Hietalan mukaan hoitaa noin 80 prosenttia kaikista potilaista. Kotona hoituvat muun muassa laboratoriokokeet, sairaslomatodistusten kirjoitus ja suonensisäiset antibiootit.

– Tyypillistä on esimerkiksi se, että ison perheen lapsi sairastuu, perheen isä on töissä ja äiti yksin lapsikatraan kanssa kotona. Helpointa on se, että meiltä menee hoitaja kotiin. Sama palvelu koskee myös senioreita, Hietala kertoo.

Hietala on markkinoinut palveluitaan aktiivisesti esimerkiksi yrityksille. Yritysten on esimerkiksi mahdollista palkata lastenhoitaja hoitamaan työntekijänsä sairastunutta lasta. Näin vanhemmat voivat jatkaa työntekoa normaaliin tapaan.

– Tämä on mielestäni hieno idea. Yrityksille tulee monesti paljon kalliimmaksi pitää avainhenkilö pois työpaikalta kuin palkata tämän sairastuneelle lapselle ammattitaitoinen hoitaja kotiin, toteaa Saarikoski.

Kasvusuunnitelmissa avata toimipiste Seinäjoelle

IMG 4799 henkilokunta 600px

Viimeiset kolme vuotta ovat olleet InMedille aktiivisen kasvun aikaa. Yrityksellä on kova halu kasvaa, sillä uusi toimipiste aiotaan avata Seinäjoelle. Tällä hetkellä yrityksessä on töissä Hietalan lisäksi neljä osa-aikaista ja kuusi vakituista työntekijää.

Hietala on kehittänyt yritystään maltillisesti. Häneltä löytyy myös paloa yrittämiseen, koska hän oli alkuvaiheessa valmis tekemään töitä yksin ja vaikka ympäri vuorokauden. Hietala osallistui myös keväällä 2017 KasvuOpenin Kasvupolulle ja eteni valtakunnalliseen finaaliin asti. Parhaillaan hän suorittaa yrittäjän erikoisammattitutkintoa.

Inmedi osallistuu myös valtakunnalliseen vuoden uusyrittäjä 2018 -kilpailuun. Viime vuoden kilpailussa maalahtelainen Köttdisken sai kunniamainnan. Kyrö Distillery Company Isostakyröstä puolestaan voitti valtakunnallisen kilpailun vuonna 2016.

Hennamari Hietala
InMedi Oy
hennamari.hietala@inmedi.fi
050 3829 092