Accelerating Digital Innovation, startar 4.11

4
Monday, 04.11.2019

Digitaliseringen och den snabba förändringstakt den för med sig gör att organisationer inte längre kan förlita sig på beständiga affärsmodeller. Omfattande digitala förändringar på global nivå ställer krav på en förståelse långt bortom den egna verksamheten och branschen. För att skapa nya affärsmöjligheter behövs i regel en ökad förståelse för kunden samt ett utökat kundfokus, samtidigt som digitala kanaler blir viktigare. Nya nyckelaktiviteter blir då att ställa rätt frågor, snabbt hitta nya vägar till lärande och att också ”lära av” en del gamla sanningar.

För att effektivt kunna nyttja en större volym av data och information om kunder krävs en förändring i kulturen kring hur beslut tas. Att förstå och analysera data blir avgörande för både små och stora organisationer som vill kunna ta bättre affärsbeslut och effektivisera sin verksamhet.

Ytterligare en viktig källa till konkurrenskraft i digital transformation ligger i att skapa en handlingskraftig och innovativ organisation som bättre än konkurrenterna har förmågan att ta till sig de nya möjligheterna och hantera de snabba förändringarna. Som ledare av en digital transformation behöver du förstå din egen roll och vad som krävs för att leda din organisation mot digital mognad och bibehållen konkurrenskraft.

Läs mera och anmäl dig