Startian syksy täynnä tapahtumia uusille yrittäjille

22.08.2016

Yrityksen perustamista pohtiville ja prosessissa jo edenneille Vaasanseudun Uusyrityskeskus Startia tarjoaa tänä syksynä henkilökohtaisen neuvonnan lisäksi paljon muitakin yrittämisen aloittamista tukevia tilaisuuksia. Avoimet infotilaisuudet kaikille yrittäjyydestä kiinnostuneille ja yrittäjäksi aikoville järjestetään VASEKin tiloissa Alatorilla Vaasassa (1 A, 3. krs) tiistaisin klo 17.30–20.

Startia A4 PRINT 18012016 otsikko– Infotilaisuudessa Startian yritysneuvojat kertovat, mitä käytännön asioita tulee ottaa huomioon yritystä perustettaessa, kertoo Startian johtaja Tommi Virkama. – Lisäksi mukana on Startian yhteistyökumppaneita, jotka kertovat mm. starttirahasta, rahoitusmahdollisuuksista, vakuutuksista ja kirjanpidosta.

Ensimmäinen infotilaisuus pidetään ruotsin kielellä 20.9. Vastaava suomenkielinen tilaisuus on vuorossa 27.9. Tilaisuudet aloitetaan kahvitarjoilulla klo 17.15. Syksyn muut infotilaisuudet järjestetään 8.11. (ruotsinkielinen tilaisuus) ja 15.11. (suomenkielinen).

Aamiaistilaisuudet hyvä verkostoitumismahdollisuus

Uusien yrittäjien syysaamujen käynnistäjäksi on luvassa sarja aamiaistilaisuuksia, jotka Startia järjestää yhteistyössä asiantuntijakumppaneidensa kanssa. Noin tunnin kestävät tilaisuudet pidetään VASEKin tiloissa, ja ne alkavat klo 8.00. Ensimmäisessä tilaisuudessa torstaina 25.8. paikalla on asiantuntijakumppani Norlic, joka avaa aihetta Miksi käyttää tilitoimiston palveluita? (Tilaisuus on valitettavasti peruttu). Vastaava ruotsinkielinen tilaisuus järjestetään 30.8., jolloin paikalla on asiantuntijakumppani Bäck& Vilén.

0527086PSyyskuussa aamiaistilaisuuksissa paneudutaan yrityksen sopimuksiin, kun paikalla on asiantuntijakumppani Fondia (29.9.) ja DKCO (30.9.). Lokakuussa teemana on yrityksen vakuutusturva (IF 25.10. ja Fennia 28.10.). Seminaarisarja jatkuu vielä marraskuussa, jolloin Nordea ja Finnvera kertovat yritystoiminnan rahoitusmahdollisuuksista (24. ja 25.11.).

– Kannattaa tulla kuulemaan asiantuntijoiden vinkit uusille yrittäjille ja osallistua kaikkiin tilaisuuksiin, kehottaa Virkama. – Vapaamuotoinen aamiaistilaisuus on myös hyvä mahdollisuus tavata muita uusia yrittäjiä ja luoda verkostoja!

Maksutonta asiantuntijaneuvontaa

Uusille ja jo toimiville yrityksille on tuttuun tapaan tarjolla maksutonta neuvontaa yritystoiminnan suojaus- ja patenttiasioissa. Asiantuntijaorganisaatio Kolster neuvoo asiakkaita joka kuun ensimmäisenä tiistaina VASEKin tiloissa. Ensimmäisenä neuvontatiistaina 6.9. paikalla on Kolsterin Eurooppapatenttiasiamies Håkan Niemi.

Startian asiantuntijaorganisaatio Hannus Median Anthony Hannus puolestaan antaa maksutonta neuvontaa uusille yrittäjille myynnissä, markkinoinnissa ja etenkin sosiaalisen median käytössä. Ensimmäinen neuvontakerta on torstaina 25.8. ja sitä seuraava 29.9.

– Kannattaa myös muistaa yritysneuvojiemme kuntapäivystykset Laihialla, Vöyrillä, Maalahdessa, Isossakyrössä ja Korsnäsissä. Kerran kuussa iltapäivisin klo 12–16 välillä yritysneuvojat ovat tavattavissa kunnantaloilla. Niin uudet yrittäjät kuin jo toimivat yritykset ovat kysymyksineen tervetulleita yritysneuvojan pakeille. Soita ja sovi tapaamisaika neuvojan kanssa!

Lisätietoja

[contact_member,name=Tommi Virkama,id=14,details=Name-Designation-AdditionalInformation-Phone-MobilePhone-Email-MemberPhoto]

Ilmoittautumiset Startian infotilaisuuksiin, aamiaistilaisuuksiin ja asiantuntijoiden neuvontapäiviin osoitteeseen info@vasek.fi tai puhelimitse 06 317 7600.

Avoimet infotilaisuudet

Aamiaisseminaarisarja