Kehitys jatkuu suunnitellusti

08.04.2016

DSC8470 600pxToimitusjohtaja Pekka Haapanen on tyytyväinen kehitysyhtiön menneeseen vuoteen:

– Uusia yhteistyöverkostoja on kehitetty ja vanhoja vahvistettu. Työmme yritysten ja niiden toimintaedellytysten parissa seudulla on pysynyt samanlaisena jo vuosia. Olemme ylpeitä, että kuntatalouden haasteista huolimatta omistajakunnat ovat pitäneet työtämme tärkeänä ja rahoitus on pysynyt samalla tasolla jo usean vuoden ajan, Haapanen kiittelee yhtiön vuosikertomuksessa.

Yhtiön liikevaihto ja muut tuotot vuonna 2015 olivat yhteensä 2 366 564,67 euroa. Yhtiön vuoden aikana toteuttamien kehityshankkeiden rahoituksesta 426 729 euroa oli ulkopuolista rahoitusta. Henkilöstökulut olivat yhteensä 1 207 839,7 euroa (eli n. 49 % tuloista). Tilikauden voitto oli 12 475,87 euroa. Yhtiö on luonteeltaan voittoa tavoittelematon eikä osinkoa makseta.

Yhtiökokouksessa 7.4.2016 yhtiön hallitukseen valittiin seuraavat henkilöt:

varsinainen jäsen  kunta/taho varajäsen
Tomas Häyry Vaasa Susanne Slotte-Kock
Rurik Ahlberg Mustasaari Mikael Alaviitala
Janne Laine Laihia Tapio Nyysti
Mats Brandt Maalahti Håkan Knip
Miko Heinilä Isokyrö Pirkko Viljanmaa
Måns Holming Korsnäs Roger Bergström
Harry Backlund Vöyri Katarina Heikius
Pasi Tuominen teollisuus Juha Häkkinen
Susanna Ristiluoma pk-sektori Maria Norrlin-Asplund
Antti Romu pk-sektori Jussi-Pekka Karjala
Suvi Ronkainen korkeakoulut Örjan Andersson

Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Tomas Häyry ja sihteerinä toimii toimitusjohtaja Haapanen. Uusi hallitus kokoontuu järjestäytymiskokoukseen 14.4.2016, jolloin valitaan hallituksen varapuheenjohtaja sekä vahvistetaan työvaliokunnan kokoonpano.

VASEKin ja uusyrityskeskus Startian henkilökunta oli vuoden 2015 aikana yhteydessä 1 858 asiakkaaseen (2014: 1 453). Yritys- ja asiakaskontakteja (tapaamiset, puhelut, sähköpostit) oli yhteensä 4 040 kappaletta (2014: 3 173) ja ne jakautuivat seuraavasti:

• Aloittavien yritysten neuvonta 1 030 kontaktia
  • Toimivien yritysten neuvonta 1 385 kontaktia
  • Omistajanvaihdosneuvonta 465 kontaktia
  • Sidosryhmäyhteistyö 1 136 kontaktia
  • Sijoittautumispalvelut 24 kontaktia

Lue lisää vuosikertomuksesta 2015

Päivitys 14.4. Hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan varapuheenjohtajakseen Pasi Tuomisen. Työvaliokunnan muodostavat Tomas Häyry, Pasi Tuominen, Rurik Ahlberg, Miko Heinilä ja Pekka Haapanen.

toimitusjohtaja Pekka Haapanen, 040 507 7330
hallituksen puheenjohtaja Tomas Häyry, 040 540 5412