Kapulanvaihto yritysneuvonnassa

05.09.2016

Mikki Olav 600pxMikael Hallbäck ja Olav Nylund.

Yritysneuvoja Mikael Hallbäck siirtyy 12.9. alkaen uuden työnantajan palvelukseen, ja hänen tilalleen Maalahden ja Vöyrin kuntien vastuulliseksi yritysneuvojaksi astuu 5.9. VASEKilla entuudestaan tuttu kasvo, VTM Olav Nylund.

Nylund työskenteli vuonna 2014 ma. yritysneuvojana VASEKilla koulutushankkeessa koulutuskartoitusten parissa. VASEKille hän siirtyy Yrkesakademin i Österbottenin palveluksesta.

– Henkilövaihdoksissa on aina haasteensa, mutta nyt haasteet on saatu minimoitua. Olav tuntee jo henkilökuntamme ja toimintatapamme sekä suurelta osin myös asiakaskuntamme. Olav ja Mikael ehtivät viikon verran suorittaa kapulanvaihtoa eli Olav pääsee heti jatkamaan Mikaelin asiakkuuksia. Olavin osaaminen koulutuspuolelta tulee varmasti olemaan yrittäjillemme suuri etu, toimitusjohtaja Pekka Haapanen vakuuttaa.

– Minuun kannattaa olla yhteydessä, jos yrittäjä miettii itsensä tai henkilökuntansa kouluttamista ja osaamistason nostamista. Etsimme sopivat koulutukset ja niihin saatavilla olevat tuet, Nylund kehottaa.

– Kuntapäivystykset Maalahden ja Vöyrin kunnantaloilla jatkuvat tavalliseen tapaan kerran kuussa. Voimme tavata yrittäjän kanssa kunnantalolla tai tulen käymään yrityksessä. Ja luonnollisesti teen yrityskäyntejä muinakin päivinä. Eli puhelinsoitto, ja sopiva aika löytyy kyllä, Nylund muistuttaa.

Kolme vuotta VASEKilla yritysneuvojana toiminut Mikael Hallbäck palaa aikaisemman työnantajansa palvelukseen ja aloittaa Levón-instituutissa johtamisen ja organisaatioiden kehittämisen tulosyksikön johtajana.

– Olen viihtynyt erittäin hyvin VASEKilla ja hieman haikein mielin olen lähdössä. Mutta uusiin haasteisiin on tartuttava, kun niitä tielle osuu. Toivotan oikein hyvää jatkoa ja kiitän yhteistyöstä kaikkia asiakkaitani. Olav tulee pitämään heistä hyvää huolta, Hallbäck vakuuttaa.

– Näiden henkilövaihdosten ansiosta yhteistyömme sekä Yrkesakademin että Levón-instituutin kanssa tiivistyy entisestään, Haapanen päättää.

[contact_member,name=Pekka Haapanen,id=6,details=Name]

[contact_member,name=Olav Nylund,id=36,details=Name]