Kalle’s Inn on vuoden kotimainen matkailuyritys – ”Suuri kunnia koko seudulle”

20.04.2018

KallesInn2Kotimaan Matkailu -messuilla Tampereella on tänään julkistettu mustasaarelaisyritys Kalle’s Innin valinta vuoden kotimaiseksi matkailuyritykseksi.

Raadin valintaperustelut kuuluivat seuraavasti: ”Yritys on uudistunut hienosti viime vuosina, erityisesti merellisten majoitusprismojen muodossa, jotka ovat esimerkiksi japanilaisten matkailijoiden suosikkikohteita. Kalle’s Inn on sijoittanut roimasti liiketoimintaansa viime vuosina ja sillä on halu kasvaa ja investoida jatkossakin. Erityisesti kansainvälisille matkailijoille ympärivuotisia elämyksiä tarjoavia yrityksiä on rannikolla vielä vähän, joten raadin mukaan Kalle’s Innissä onkin selvää pioneerihenkeä.”

Siellä missä meri aukeaa

Yli 30 vuotta toiminut Kalle’s Inn sijaitsee Raippaluodon Klobbskatissa, siellä missä tie päättyy ja meri aukeaa. Aivan meren rantaan valmistui syksyllä 2017 lasiseinäisiä Prisma-yöpymismökkejä kahdeksan kappaletta. 18-neliöisissä moderneissa mökeissä on kaksi vuodetta ja suihku sekä ilmastointi. Jokaisesta mökistä aukeaa merinäköala kolmeen suuntaan, ja mökit on sijoitettu siten, että ne tarjoavat myös yksityisyyttä.

–Ainutlaatuisuus on aina avain, riippumatta siitä millä alalla olet. Ympäristö täällä on ainutlaatuinen, vastaavia paikkoja ei löydy muualta. Kun siihen liitetään korkealuokkaiset palvelut ja gourmet-ruoka, niin ei voi muuta kuin voittaa. Tarjoamme vain parasta mahdollista laatua, toimitusjohtaja Freddi Skott kertoo.

Luonnonläheinen elämyksellinen yöpyminen on herättänyt paljon paikallista kiinnostusta. Tärkein asiakaskunta yritykselle on alueen kansainväliset yritykset, joiden osuus asiakkaista on ollut merkittävä, mutta nyt tämä on muuttumassa, sillä yksittäisten matkustajien osuus kasvaa koko ajan.

– Asiakkaat myös palaavat uudelleen lasitaloihin yöpymään, sillä yritysasiakkaidemme vieraat ovat aina uusia, ja myös yöpyminen aivan meren äärellä on täysin erilainen elämys eri vuodenaikoina. Nyt edessämme on ensimmäinen kevät ja kesä, jonka yöpyjät voivat kokea.

Kunnia koko Vaasan seudulle

KallesInnVisit Vaasan toimitusjohtaja Max Janssonin mukaan Kalle’s Innin valinta vuoden kotimaiseksi matkailuyritykseksi on suuri kunnia koko Vaasan seudulle:

– Tämä on todiste siitä, että seudulla ollaan siinä kovimmassa luokassa, kun tarkastellaan kotimaan matkailutuotteita. Kalle’s Innin tuote on toimiva ja sopii kaikille kohderyhmille. Tämän palkinnon myötä yrityksen saama näkyvyys generoi näkyvyyttä koko seudulle ja erityisesti Merenkurkun maailmanperintöalueelle.

Vaasanseudun Kehitys Oy VASEKin matkailualan projektipäällikkö Peter Källberg iloitsee siitä, että Skott on uskaltanut investoida ja ottaa riskin. Hän toivoo, että tämä inspiroisi myös muita seudun matkailuyrittäjiä.

– Skott lähti ennakkoluulottomasti mukaan hallinnoimaamme yritysryhmähankkeeseen. Archipelago Attractions -hankkeessa on mukana neljä yritystä ja tarkoituksena on yhdessä rakentaa matkailijoille kokonaisuus, johon kuuluu majoituksen lisäksi ohjelmapalveluita.
Janssonin ja Källbergin mukaan vastaavia elämyksiä tarvitaan seudulle lisää:

– Kalle’s Innissä yhdistyvät korkealaatuiset palvelut ja Merenkurkun ainutlaatuinen luonto. Paikka on todellinen elämys kaikille riippumatta siitä mistä tulee ja mikä vuodenaika on!

Vuoden kotimaisen matkailuyrityksen valitsivat: Anne-Marget Hellén, Turku Touring / Suoma ry; Jari Ahjoharju, Visit Tampere; Kristiina Hietasaari, Visit Finland; Mari Noromies-Wahl, Forssan kaupunki sekä Tanja Järvensivu, Tampereen Kauppakamarin Matkailu- ja kongressivaliokunta.

Freddi Skott, Kalle’s Inn
freddi.skott@kallesinn.com