Botnia Marketing -hankkeen tavoitteena on lisätä tietoisuutta Pohjanmaan ja Västerbottenin matkailutarjonnasta ja samalla lisätä Merenkurkun ylittävien matkailijoiden määrää. Matkailijoiden houkuttelu tapahtuu uusien tuotepakettien ja alueiden vahvuuksien tehokkaalla markkinoinnilla, yhteistyössä matkailualan sekä muiden sidosryhmien kanssa. Hankkeen aikana luodaan myös edellytyksiä sille, että hankkeen aikana syntyneiden tuotteiden ja solmittujen suhteiden toimivuus jatkuisi myös hankeajan päätyttyä. Hankkeen kohderyhmänä ovat erityisesti Pohjanmaan ja Västerbottenin asukkaat, mutta myös muut matkailijat.    

Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK isännöi hanketta, ja Ruotsin puolella pääyhteistyökumppanina toimii Uumajan kunta. Hankkeen muut rahoittajat ovat Botnia Atlantica -ohjelma, Vaasan kaupunki, Mustasaaren kunta, Pohjanmaan liitto, Merenkurkun neuvosto ja Region Västerbotten.

Hankeaika on 1.6.2013–31.10.2014 ja hankkeen budjetti on 282 000 euroa.

Lisätietoja

Peter Källberg
Projektipäällikkö
+358 40 844 2058
peter.kallberg@vasek.fi

 

 

Hankkeessa tapahtunutta:

2014

30.6.2014: Vaasan seudun historialliset vierailukohteet ja kesäteatterit kiinnostivat västerbottenilaisia
27.5.2014: Uumajan Kulturnatta juhli kymmenettä vuottaan kulttuurintäyteisesti
14.4.2014: Messuilla tavoitettiin asiakkaita ja luotiin yrittäjien välistä yhteistyötä
9.4.2014: Matkailijoita Vaasan seudulle ruotsalaisen bussiyhtiön kyydissä
28.3.2014: Kiinnostus Pohjanmaata kohtaan kasvaa Uumajan seudulla

2013
4.12.2013: Jul i Vasa - mainos Ruotsin TV4-kanavalla
27.11.2013: Yleisöryntäys satamaan ja m/s Wasa Expressille – Umeå Open Days 23.11.
22.10.2013: Matkailukohteiden esittelyssä asiantuntemus ja varausmahdollisuus hyviä valtteja
9.10.2013: Kysyntä ja tarjonta kohtasivat Wasa Expressillä
8.10.2013: Upeat tunturit ja ostosmahdollisuudet houkuttelevat matkailijoita Ruotsiin
29.8.2013: Botnia Marketing -hankkeella aiotaan saavuttaa paljon lyhyessä ajassa

Tiedote 29.8.2013: Merenkurkun tarjonta matkailijoiden tietoon